تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
رابطه گرگ و میش ایران با آمریکا/ شعار مردم هنوز مرگ بر آمریکاست
امام جمعه موقت اهواز گفت: بنا به تعبیر امام راحل و عظیم الشأن از ابتدا رابطه ایران با آمریکا گرگ و میش بود، یعنی از اول به دنبال چپاول و غارت آنچه که در داخل کشور داشتیم، بودند
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: سعادت اسلام در دنیا و آخرت به رعایت تقوای الهی است. هیچ جایگزینی ندارد و انسان را از بن بست نجات می دهد و با آن خداوند راه را برای انسان باز می کند.

وی افزود: پنج شنبه این هفته اول ماه محرم است و در خطبه اول به بیان اهمیت دهه اول ماه محرم می پردازیم. وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) فرزندش حسین را چراغ راه هدایت و کشتی نجات معرفی کرده است.

رابطه گرگ و میش ایران با آمریکا/ شعار مردم هنوز مرگ بر آمریکاست

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امام حسین (ع) نماد هدایت است و ظرفیتی که ما شیعیان در دهه اول محرم داریم هیچ دین، مذهب و آیینی ندارد. در دهه ماه اول محرم تمام شیعیان نه تنها در ایران بلکه حتی در عراق، بحرین، لبنان و هر کشوری که شیعه دارد، در مراسم های مختلفی شرکت می کنند، بهترین وقت اتصال شیعیان همین دهه اول است.

حسن زاده بیان کرد: بدون اینکه هیچ قدرت و یادولتی برای برگزاری این مراسم هزینه ای پرداخت کند، جلسات و مراسم بسیاری با هزینه های مخلصانه خود مردم برگزار می شود.

توجه به اخلاص در برگزاری مراسمات مذهبی محرم

وی عنوان کرد: برای دور شدن از دستبرد شیاطین می توان در این مراسم بسیار عظیم و بزرگ حضور پیدا کرد ولی باید بدانیم کسی که به دستگاه امام حسین وارد شد، نباید تصور داشته باشد که از دستبرد شیطان و دشمن مصون است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه باید از شر شیطان به خدا پناه برد، ادامه داد: در مجالس امام حسین (ع) مهمترین مطلب اخلاص است و برگزار کنندگان این مجالس باید به رعایت اخلاص توجه کنند. همچنین معرفی و تبلیغ در این مجالس جایی ندارد. باید مدیریتی صحیح و مخلصانه با قصد تقرب به خدا در همه این مجالس لحاظ شود.

وی تأکید کرد: منابع صحیح و مورد اعتماد که مقام معظم رهبری هم خیلی بر آن تأکید دارند، باید در مجالس مورد استفاده قرار گیرند. هیئت های ما و تمام کسانی که مجلس برگزار می کنند باید در مجالس خود خطیب داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: باید معارف قرآن، پیامبر، اهل بیت و معرفت امام حسین (ع) در مراسم های مختلف ماه محرم برای مردم بیان شود. علاوه بر مراسم سوگواری متعارف باید از خطبا در مجالس استفاده شود تا مراسمی که با شور برگزار می شود بر معرفت و بصیرت شرکت کنندگان در مجالس بیفزاید.

لزوم رعایت حقوق مردم در برگزاری مراسمات محرم

حسن زاده بیان کرد: باید حتما از این مجالس ماه محرم بهره برداری معرفتی هم بشود. همچنین در برگزاری مراسم حقوق مردم رعایت شود و در واقع برگزاری مراسم نباید باعث آزار بیماران مردم در خانه ها شود. اگر صدای بلندگوها آنقدر زیاد باشد که باعث آزار مردم باشند، خیلی بد است. همچنین امیدوارم که با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید رعایت نظافت و بهداشت محیط عمومی هم مورد توجه قرار بگیرد. گاهی مشاهده می شود که ظروف یکبار مصرف کل سطح خیابان ها را پوشانده و این کار اصلا صحیح نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به لزوم توجه بسیار به نماز اول وقت گفت: در ظهر عاشورا دشمن جنگ را متوقف نکرد ولی امام حسین (ع) مشغول نماز شد. امیدوارم دهه اول که سپری شد معرفت و محبت در جامعه ما افزایش پیدا کند و انشاالله تأثیرات محسوس این دهه را در جامعه ببینیم.

حسن زاده افزود: امروز سالروز نزول سوره دهر است و به همین مناسبت روز خانواده نام گرفته است. این سوره در شأن اهل بیت نازل شده و یک خانواده نمونه را با شاخص هایی چون ایثار معرفی می کند.

خانواده هدف دشمن در تهاجم فرهنگی

وی یادآور شد: امروز جامعه هدف دشمن، استکبار جهانی و آمریکای غارتگر در تهاجم فرهنگی خانواده است. هدف آنها در کم کردن حیا در میان زنان و کم کردن غیرت در میان مردان خلاصه می شود. فیلم هایی که با زبان فارسی در شبکه های مبتذل نشان می دهند برای رسیدن و تحقق همین اهداف شوم است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: مهمترین چیزی که ما باید برای ایستادن در برابر این تهاجم عظیم دشمن از آن استفاده کنیم تحکیم خانواده ها است. متأسفانه افزایش طلاق آمار هشدار دهنده ای است که باید نسبت به آن بیشتر هوشیار بود. انشاالله استحکام خانواده ها، بصیرت و هوشیاری خانواده ها باعث از بین رفتن توطئه های دشمنان شود.

حسن زاده با گرامیداشت روز بازنشستگان گفت: هر بازنشسته ای بعد از یک دوره خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایرانی طبق مقررات بازنشسته می شود. این این افراد باید مورد توجه بوده و مورد تکریم قرار گرفته تا در موقعیتی شایسته زندگی کنند.

وی با گرامیداشت روز جهانی پست گفت: در زمان دوران مقدس که تلفن همراه نبود و شبکه مخابراتی هم به اندازه امروز نبود نقش مهمی داشت، مجموعه پست در دوران دفاع مقدس در رساندن خبر سلامتی رزمندگان و نامه های آنان زحمات بسیاری متحمل شدند. از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

کالاهای مرتبط با سلامت مردم نباید بدون نظارت در بازار توزیع شوند

امام جمعه موقت اهواز گفت: روز چهارشنبه ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد است. استاندارد در خیلی از کالاها ضروری است به ویژه آنهایی که با سلامتی و حفظ جان مردم ارتباط دارند. مسئولیت سنگینی بر عهده مسئولان اداره استاندارد است و باید بدانند استاندارد نباید مانع توسعه شده و همینطور نباید اجازه داده شود کالاهایی که با سلامتی مردم ارتباط دارند بدون نظارت در بازار توزیع شود.

حسن زاده تصریح کرد: روز پنج شنبه ۲۳ مهر سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی است. امام راحل در وصف این شهید بزرگوار فرمودند که از ارادتمندان این شهید هستم. همین روز هم روز جهانی نابینایان است و عزیزانی که از نعمت بینایی محروم ولی از استعدادهای درخشان برخوردار و پیشرفت های بسیار خوب علمی هم دارند.

وی اضافه کرد: از مسئولان ضمن تشکر انتظار داریم که راه را برای رشد بیشتر عزیزان روشندل هموار کنند و انشاالله جامعه از استعدادهای بسیار خوبی که خداوند متعال به آنها داده بیشتر استفاده کند.

امام جمعه موقت اهواز در ارتباط با فاجعه منا نیز اظهار کرد: در فاجعه منا چند هزار نفر جان خود را دست دادند و نزدیک ۵۰۰ نفر از هموطنان عزیز از جمله خوزستانی ها قربانی این فاجعه شدند. همه کسانی که به حج مشرف شدند این را به خوبی دانسته و جای هیچ گونه انکاری نیست که این فاجعه بر اثر سوء مدیریت آل سعود اتفاق افتاد.

حسن زاده عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند الآن وقت قضاوت نیست و نمی خواهیم بگوییم که این حادثه عمدی بوده است ولی قطعا کوتاهی صورت گرفته است. راه را در سرزمین منا و حرم امن الهی بر جمعیت بستند، در هوای بسیار گرم و نداشتن امکانات در مسیر معلوم است که این تلفات رخ می دهد. به هرحال این اتفاق افتاده و بر اثر کوتاهی سعودی ها رخ داد.

آل سعود چیزی جز خیانت به حرمین شریفین ندارد

وی بیان کرد: موقعی که این فاجعه رخ داد، چرا وقتی ناتوان در رسیدگی به مجروحان هستند، اجازه نداده و با کسانی که برای کمک رفتند، درگیر شدند. اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و هشدار به سعودی ها نبود، آنها به هیچ وجه کمترین همکاری نمی کردند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: برخی از کشورهایی که مزدور سعودی ها هستند به سعودی ها دستور دادند، هیچ رسانه ای حق مصاحبه با از حج برگشتگان ندارد. این فرمایشات مقام معظم رهبری بود که نه تنها به حجاج و مردم کشور ما عزت داد بلکه عزتی برای تمامی کشورهایی شد که در این فاجعه حجاج خود را از دست دادند. وگرنه سعودی ها خود را به هیچ کسی بدهکار نمی دانستند. تلخی این فاجعه با فرمایشات قاطع مقام معظم رهبری از بار مصیبت بر همه کم کرد.

حسن زاده تأکید کرد: آنچه که امروز کم و بیش در برخی کشورها مطرح می شود این است که پول های مخفی آل سعود برای جنایت است. اگر رژیم منفور صعودی امروز سرپاست از طریق همین پول ها بوده و علاوه بر این از استکبار جهانی هم حمایت می کنند.

وی اظهار کرد: مدیریت در مکه باید به دست کشورهای اسلامی باشد. هیچ کسی اجازه ندارد خود را مالک حرمین شریفین بداند، برای جانباختگان این فاجعه تلخ از خداوند متعال رحمت و رضوان و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

اعتراض آمریکا به حملات هوایی روسیه برای مقابله با داعش

امام جمعه موقت اهواز در ارتباط با وضعیت منطقه گفت: شب گذشته جنگنده های سعودی مراسم جشن را بمباران کرده و بیش از ۵۰ نفر شهید شدند. آنچه که سعودی های ملعون دارند مبارزه با مردم مظلوم و بی دفاع یمن است.

حسن زاده عنوان کرد: از وقتی که جنگنده های روسیه ای حملات خود را علیه مواضع داعش در سوریه آغاز کردند، صدای آمریکا هم درآمده است. یک مرتبه دیگر دروغ و رسوایی آمریکایی ها مشخص شد.

وی یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی دریایی سپاه بسیار مهم و ارزشمند است و این روزها به شدت نیازمند دقت و اجرای این فرمایشات هستیم. ایشان فرمودند که نیروی دریایی سپاه و دیگر عزیزان در اجرای آنچه که قرآن می فرماید موفق بودند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ایجاد رعب در دل دشمنان یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری در این سخنرانی بود. در حقیقت دشمنان باید از مسلمانان در دلشان احساس ترس و هراس داشته باشند.

گروه های تکفیری دست پرورده آمریکا و آل سعود

حسن زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما آغازکننده جنگ نیستیم ولی دشمنان ما خوی تجاوز و جنگ دارند لذا باید آمادگی همه جانبه داشته باشیم. دشمنان و دنیای استکبار از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی مانع عملی شدن برنامه و نقشه های دشمنان در منطقه است. برنامه استکبار و آمریکا نفوذ بوده و همه باید برای این مسئله هوشیار باشند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره آمریکا برای نفوذ در کشور است. آمریکا نقشه و تعریفی که از مذاکره دارد نفوذ در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع است و بنا به تعبیر امام راحل و عظیم الشأن از ابتدای رابطه ایران با آمریکا گرگ و میش بود. یعنی از اول به دنبال چپاول و غارت آنچه که در داخل کشور داشتیم، بودند.

حسن زاده تأکید کرد: بعد از انقلاب هم سفارت آمریکا در ایران لانه جاسوسی بود. تشویق صدام به شروع جنگ و پشتیبانی های زیاد، ساقط کردن هواپیمای مسافربری که آمریکا برای آن نشان افتخار داد، گروه های تکفیری نیز دست پرورده آل سعود و آمریکا بوده و همواره از منافقان دفاع می کنند، همه نمونه هایی از دشمنی آمریکا با اسلام و ایران است.

نمایشگاه خوزستان در گذر تاریخ را باید تمدید کنند

وی بیان کرد: آمریکایی ها کجا مدافع حقوق ما بودند که در مذاکرات باشند. انشاالله مجلس شورای اسلامی با دقت و بدون حب و بغض بررسی خواهد کرد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و آنچه که مصالح کشور است، تصمیم می گیرند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: مردم ما اجازه نمی دهند که آمریکا از طریق مذاکرات نفوذ خود را داشته باشند. مردم ما هیچ وقت نخواهند گذاشت که خواب نفوذ در ایران برای آمریکایی ها تعبیر شود. شعار اصلی مردم ما همانند گذشته همان مرگ بر آمریکا خواهد بود.

حسن زاده اضافه کرد: نمایشگاه خوزستان در گذر تاریخ فردا به پایان می رسد که امیدوارم این کار علمی و پژوهشی برای معرفی خوزستان را تمدید کنند. کارهای تحقیقی و پژوهشی بسیار خوبی انجام شده و انشاالله مردم عزیز بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.

وی گفت: علیرضا قنواتی در سوریه به شهادت رسید. روز گذشته هم با حضور نماینده ولی فقیه و همچنین حضور بسیار باشکوه و معنا دار مردم منطقه جایزان مراسم برگزار شد. امروز هم خبر رسیده سردار حسین همدانی که از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس بود، شهید شد.

وی در پایان گفت: روز آخر از هفته نیروی انتظامی را هم داریم که از مجاهدت های مأموران نیروی انتظامی تشکر می کنیم. آنها به حمایت های معنوی و مادی نیاز دارند و از زحمات شبانه روزی این عزیزان تقدیر می کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار