تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتهامات ایران در پرونده عبدلی مشکوک است
وزیر خارجه ایران اتهامات کویت درباره گروهک عبدلی را مشکوک دانست.
اتهامات ایران در پرونده عبدلی مشکوک است
 محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اتهامات وارد شده به ایران را در پرونده گروهک عبدلی مشکوک دانست.

ظریف در دیدار با سردبیر روزنامه الرأی کویت و تعدادی از دبیران روزنامه های عربی اعلام کرد اتهامات وارده در پرونده گروهک عبدلی مشکوک است؛ چرا که این مسأله پس از توافق هسته ای با گره ۱+۵ اعلام شد.


وی با بیان اینکه امنیت کویت، امنیت ایران محسوب می شود، از نقش شیخ صباح احمد صباح، امیر کویت در حادثه تأسف بار منا تشکر کرد.

در این دیدار، سر دبیر روزنامه الرأی کویت از وزیر خارجه کشورمان درباره نقش ایران درباره گروهک عبدلی پرسید و اعلام کرد آیا این مداخله در امور داخلی کویت به حساب می آید؟ در حالی که بازداشت شدگان به ارتباطشان با حزب الله و سفارت ایران اعتراف کرده اند؟

وزیر خارجه کشرمان در پاسخ گفت: بارها بر مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای منطقه تأکید کرده ایم. امنیت کویت، امنیت ایران است. اتهاماتی که در این مسأله به ما وارد شد، پس از توافق هسته ای رخ داد که این امری مشکوک است.

ظریف درباره روابط تهران و ریاض گفت: ما نیازمند فعالیت رسانه ای در سطح جهان عرب هستیم؛ یک فریب افکار عمومی علیه ما وجود دارد. آنچه برای ما در این باره مهم است، خطر دائمی است که ایران، عربستان و عراق را تهدید می کند. باید تأکید کنیم امنیت عربستان برای ما مهم است و آرزومندیم برادرانمان در این کشور این مسأله را درک کنند.
:
:
:
آخرین اخبار