تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد:
فعالیت بیش از 10 هزار هیات عزاداری در خوزستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از فعالیت بیش از 10 هزار هیات عزاداری در استان در ایام ماه محرم خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از فعالیت بیش از 10 هزار هیات عزاداری در استان در ایام ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک روز دوشنبه در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در استان بیش از 10 هزار هیات عزاداری فعال هستند که از این تعداد دو هزار هیات در اهواز قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزینه هر کدام از هیات ها در این ایام به طور متوسط در حدود 500 میلیون ریال است، افزود: نذوراتی که مردم و هیات ها انجام می دهند باعث گردش مالی در شهر می شود که بخشی از آن به مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری اختصاص دارد.

به گفته وی اکنون صدها مراسم توسط مردم و در کف خیابان بدون هیچ تنشی برگزار می شود و تبدیل به فرهنگ شده است.

بلک با اشاره به توقف برگزاری مراسم سوکواری 'بین الحرمین' از سوی شهرداری اهواز بعد از چند سال، اظهار کرد: در این زمینه بهتر است که شهرداری امور را به مردم واگذار کند و اکنون می توان جایگزین های مناسبی برای این برنامه در نقاط مختلف شهر تعریف کرد که در این باره با بیش از 10 هیات عزاداری مذاکره کرده ایم.

وی تاکید کرد: هر مبلغی که شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز به مراسم عزاداری ماه محرم و هیات های عزاداری اختصاص دهد، سازمان تبلیغات اسلامی معادل همان مبلغ را پرداخت خواهد کرد؛ به شرطی که یک طرح مشخص و شناسنامه دار باشد.

رامی علاسوند رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این باره گفت: با گذشت یک سال شهرداری اهواز به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته بدهی خود به مبلغ دو هزار و 420 میلیون ریال به برگزارکنندگان شب های بین الحرمین پرداخت کند.

*مشکلاتی که در نطق ها تکرار می شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستورکار جلسه، از بی توجهی به اعتراضات گذشته خود درباره مسائل شهری انتقاد کرد.

جانعلی خورشیدی ارائه گزارش از ساز و کار هدایت آب های سطحی قبل از اولین بارندگی امسال را خواستار شد و افزود: همسطح سازی پیاده روها، تخلیه نخاله در معابر شهر، اطلاع رسانی نسبت به پیشرفت پروژه های شهری و تنظیم بودجه سال 95 بر اساس درآمدهای محقق شده امسال از دیگر مواردی است که شهرداری اهواز باید به آنها توجه کند.

در ادامه این جلسه عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ظرفیت های این کلان شهر در درآمدزایی گفت: املاک شهرداری اهواز در حال غارت شدن هستند این در حالیست که می تواند به عنوان بازارچه، رستوران، هتل و پارکینگ از آنها استفاده کند و این همه از کمبود درآمد صحبت نکند.

هوشنگ شیرمردی با اشاره به کمبود بودجه شهرداری، افزود: کاهش حقوق کارکنان راهکار کاهش هزینه ها نیست و این مساله نه تنها باعث بی انگیزگی کارکنان می شود که از نظر عرف و قانون اشکال دارد.

وی همچنین از پاسخگو نبودن برخی از مدیران شهرداری نسبت به عملکرد خود انتقاد کرد و گفت: برخی از مناطق همچون زویه، شیلنگ آباد، منبع آب، کوی رمضان و کوی فرهنگیان که فاقد سند هستند نیز باید ساماندهی شوند.

سید محمدجواد رضوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه، ساماندهی مسیر هیات های عزاداری را خواستار شد و افزود: تامین روشنایی، هرس کردن درختان و رفت و روب مسیرها از اقداماتی است که شهرداری باید برای کمک به هیات های عزاداری انجام دهد.

وی اضافه کرد: در نقاط زیادی از شهر مراسم سوگواری محرم برپا شده است و انتظار است این آیین های مردمی به تصویر کشیده شود.

بر اساس این گزارش، یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سال 14 و 30 دقیقه با حضور همه 21 عضو شورا برگزار شد که با تمدید یک ساعته جلسه تا 18 و 30 دقیقه به طول انجامید.

جانعلی خورشیدی، سیدمحمدجواد رضوی و هوشنگ شیرمردی ناطقان پیش از دستورکار بودند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شورای شهر اهواز
:
:
:
آخرین اخبار