تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوری که از زیارت بین‌الحرمین به این خاک رسید
تابش آفتاب عاشورا بر فرهنگ جوانان خوزستانی
محرم با همه زیبایی‌ها و سوز دل‌هایش فرارسیده و دهه عاشورا به عنوان نماد استقبال و بیعت با امام مظلوم شیعیان، همواره مورد توجه امت شیعه بوده است
فرهنگ عاشورایی در بین جوانان خوزستانی باعث شده تا شور حسینی وصف‌ناپذیری در اقصی نقاط استان در بین جوانان رقم خورد.

محرم با همه زیبایی‌ها و سوز دل‌هایش فرارسیده و دهه عاشورا به عنوان نماد استقبال و بیعت با امام مظلوم شیعیان، همواره مورد توجه امت شیعه بوده است.

اما فرهنگ عاشورایی و درس‌هایی که از جان‌فشانی‌های اباعبدالله الحسین (ع) به گوش جوانان رسیده، همچنین باز شدن راه کربلا و زیارت اربعینیه، باعث شده این شور بیشتر و بیشتر در بین کودکان، نوجوانان و جوانان رخنه کند و آن‌ها را از عاشقان اهل‌بیت (ع) سلام سازد.

در هر خیابان و کوی و کوچه، کودکان و نوجوانان زیادی هستند که یا با بیرقی در صف دسته‌های عزاداری ارادت خویش را به مولای خود نشان می‌دهند و یا با چای و شربتی به‌دست، از عزاداران کویش استقبال و پذیرایی می‌کنند.

اشک‌هایی که این جوانان در سوگ شهادت امام خود می‌ریزند وصف‌ناپذیر است و اینکه آنان در تمام مدت دهه عاشورا با بستن چفیه بر کمر، همت بر برپایی عزاداری می‌کنند و خود حتی صاحب تکیه و هیئت هستند و به این دارایی خویش افتخار می‌کنند و می‌بالند.

صفوف سینه‌زنی نیز دیگر از مردان سن و سال گذشته را تنها در بر نمی‌گیرد، بلکه این جوانان و نوجوانان هستند که این صفوف بی‌پایان و منظم را شکل می‌دهند و صدای سینه آنان است که گوش فلک را می‌شکافد و به گوش سالار شهیدان می‌رساند.

روح عاشورایی در جوانان ما ریشه کرده و این مطابق خواسته رهبر معظم انقلاب است و این فرهنگ عظیم را تقدیم با ساحت بزرگوارش کنیم تا دغدغه‌ای از تألمات بسیار رهبر عظیم الشان انقلاب کم شود و عنوان می‌کنیم، همانا که شما خواستید راه حسین راه ماست و این راه هر روز پر رهرو‌تر از همیشه می‌شود.

خوزستان به دلیل هم‌جواری با کشور عراق و نزدیکی فرهنگ اعراب در این استان به مردم عراق، می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد فرهنگ استقبال زائرین در اربعینیه سالار شهیدان، در این استان نیز جاافتاده است و در اینجا هیچ عزاداری بدون استقبال و پذیرایی مجلس عزاداری و دسته‌جات سینه‌زنی را ترک نمی‌کند.

این خدمت به اهل‌بیت در بین جوانان خستگی‌ناپذیر است و از طلوع صبح تا پاسی از شب تکایا برپا خواهند بود تا پذیرای مردم حسینی استان خود باشند.

در کنار این اعمال مأجور با گوشه چشمی از اباعبدالله، جوانان منطقه احترام خاصی برای سوگواران حسینی قائل هستند، و با روی باز و خنده رضایتی بر لب دارند به پاس توفیقی که خداوند نصیبشان کرده تا به امام مظلوم کربلا خدمت کنند.

اکنون هم که عاشورا آرام‌آرام نزدیک می‌شود تا مصائب آن به خون غلتیده در خاک طیف داغ جوانان را تازه‌تر کند، عزاداری‌ها رنگ و بوی دیگری گرفته و بوی اسپند و بخور است که خیابان‌ها را فراگرفته است و شب‌ها مراسم عزاداری سیدالشهدا مملو از سینه‌زنانی ست که خود اداره گر خیل عظیمی از عاشقان ثارالله هستند.

خداوند عزت و عمری دهد جوانان این مرز و بوم را که راه حسین را پیش گیرند و فرهنگ عاشورا را ترویج دهند و نسلی بسازند که با شور حسینی خود روحیه جان‌فشانی برای اسلام و شهادت برای کشور را سرلوحه کار خود قرار دهند، تا پشیزی جرات نکند به امت اسلام و کشور اهل‌بیت (ع) چشم‌چپ نگاه کند و ایران ما همچنان زیر سایه اباعبدالله الحسین مامن امنی برای شیعیان راهش باشد... ان شالله.
مرجع / فـارس
برچسب ها: محرم ، ماه محرم
:
:
:
آخرین اخبار