تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکوچیچ گره‌ی مشکلات فولاد؟!
باشگاه فولاد که همیشه اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و به کار بدون حاشیه و جنجال اعتقاد دارد در لیگ پانزدهم اسیر حواشی و مشکلات بسیاری شد تا جایی که این حواشی ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره فولادین سرخ‌های اهواز وارد کرد
باشگاه فولاد که همیشه اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و به کار بدون حاشیه و جنجال اعتقاد دارد در لیگ پانزدهم اسیر حواشی و مشکلات بسیاری شد تا جایی که این حواشی ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره فولادین سرخ‌های اهواز وارد کرد.

دراگان اسکوچیچ که فصل گذشته در فولاد جانشین حسین فرکی شد، در لیگ چهاردهم در شرایط سخت و در برهه‌ای که این تیم با کمبود بازیکن مواجه بود، ناخدای موفق کشتی آسیب دیده فولاد شد و به واسطه عملکردش، توانست به مرد کروات محبوب خوزستانی‌ها تبدیل شود.

اسکوچیچ گره‌ی مشکلات فولاد؟!

او امسال نیز برای افتخارآفرینی دوباره، همراه با فولادی‌ها وارد میدان لیگ برتر شد و عزمش را برای تکرار موفقیت سال گذشته و حتی عملکردی بهتر از آن، جزم کرد ولی چرخ فولاد همراه با اسکوچیچ نچرخید و این مربی کروات، 11 هفته ناکامی را با سرخ‌پوشان خوزستانی تجربه کرد.

با این روند خیلی‌ها معتقد بودند که این مربی در فولاد، دیگر به بن‌بست تاکتیکی رسیده و اقداماتش برای نجات و احیای فولاد دیگر کارساز نیست. شرایط رفته‌رفته آن قدر برای کار این مربی سخت شد تا در نهایت و باوجود این که او تا حد زیادی برای ماندن و ادامه کار مقاومت می‌کرد، با فولاد فسخ قرارداد کرد و از این تیم جدا شد.

البته جدایی اسکوچیچ از سرخ‌پوشان خوزستانی به این سادگی‌ها نبود؛ او از ابتدای فصل از سوی هواداران به دلیل عملکرد نه چندان خوبش، تحت فشار بود اما محکم پای کار ایستاد و اعلام می‌کرد که به آینده و موفقیت فولاد امیدوار است و با این شرایط می‌جنگد.

اسکوچیچ که راضی به این شرایط نبود، دائما به مشکلات تیمش اشاره داشت و بارها و بارها اعلام کرد که لیست موردنظرش جذب نشده است و نداشتن بازیکن مناسب از جمله یک بازیکن خارجی خوب که در حمله، به آرایش تیمی‌اش کمک کند، در این نوع نتیجه‌گیری تاثیرگذار بوده است و البته هر چقدر هم برای جذب بازیکن خارجی خوب تلاش کرد، نتیجه‌ای حاصل نشد.

هفته‌ها از لیگ گذشت؛ فولاد، قهرمان دو فصل گذشته لیگ ایران همچنان در انتهای جدول میخکوب شده بود و این جایگاه که در شان نام فولاد و فوتبال خوزستان نبود، باعث بیشتر شدن صدای اعتراضات هواداران این تیم شد تا جایی که آن‌ها چندین بار با تجمع کردن، خواستار تغییر اسکوچیچ و شرایط بد تیم شدند.

به نظر می‌رسید برگ برنده مربی کروات در مقابل هجمه‌های وارده، قرارداد دوساله او با رقم بالا بود و خیلی‌ها نیز زیربار نرفتن مدیران فولاد برای اخراج اسکوچیچ را همین رقم بالا می‌دانستند. البته در این میان برخلاف آن‌هایی که مدعی بودند اسکوچیچ به این دلیل از فولاد جدا نمی‌شود و گاهی هم او را در جذب و انتخاب بازیکن به واسطه دلال، مورد هجمه قرار می‌دادند، افرادی هم بودند که او را مردی بزرگ و پاک در فوتبال می‌دانستند.

فولاد هفته‌های بسیاری را با ناکامی و شرایط بغرنج سپری کرد و این اواخر نیز به نظر می‌رسید اسکوچیچ هم درمانده شده است و‌ آن شادابی همیشگی را ندارد و شاید خود او هم به این باور رسیده بود که تاکتیک‌هایش دیگر در فولاد جواب نمی‌دهد و باید چمدانش را برای رفتن از اهواز ببندد.

در این بین نیز فرکی هم با سپاهان به بن‌بست کاری رسیده بود و گهگداری نیز هواداران این تیم اعتراضاتی به عملکرد وی داشتند و همین‌ها عاملی شد تا گمانه‌زنی‌هایی برای معاوضه سرمربیان تیم‌های فولاد و سپاهان مطرح شود و شاید این گمانه‌زنی‌ها بیشتر هواداران فولاد را خوشحال کرد.

در نهایت هم سپاهانی‌ها با فرکی، مربی سابق فولادخوزستان، قطع همکاری کردند و در ادامه نیز شاید جدایی فرکی از سپاهان، اعتراضات هواداران فولاد و بی‌انگیزگی اسکوچیچ برای ادامه کار، باعث شد تا این مربی کروات، دلش هوای رفتن به اصفهان را کند و پیشنهاد جدایی از فولاد را به مدیران این باشگاه دهد.

درنهایت هم روز گذشته با برگزاری جلساتی بین اسکوچیچ و مدیران باشگاه، همکاری اسکوچیچ و فولاد به پایان رسید و مرد کروات پس از یک فصل موفق و 11 هفته ناموفق، از فولاد رفت تا در جایی دیگر که احتمالا سپاهان خواهد بود، به فعالیتش ادامه دهد.

با وجود این تغییر اما همچنان سرنوشت فولاد مبهم است و معلوم نیست که آیا رفتن اسکوچیچ، گره‌‌ی کور مشکلات فولاد را باز می‌کند یا خیر؟!

در میان گزینه‌‌های جانشینی اسکوچیچ علاوه بر فرکی نام امیر قلعه‌نویی و نعیم سعداوی نیز مطرح شده و باید دید چه کسی حاضر است این فولاد درمانده را احیا کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار