تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چلداوی با انتقاد از نبود بودجه پژوهشی در آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد:
پیگیری برای احیا تمام انجمن‌های علمی آموزشی معلمان
یکی از دلایل عدم فعالیت انجمن­ های علمی آموزشی معلمان استان این است که در آموزش­ وپرورش استان معاونت پژوهشی وجود نداشت؛ اکنون به دنبال احیا و حمایت از تمام انجمن­ های علمی آموزشی معلمان هستیم
معاون پژوهش، برنامه­ ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: در آموزش‌وپرورش استان، اعتبارات پژوهشی وجود ندارد.

دکتر حرج چلداوی با اشاره به وجود 30 انجمن علمی معلمان در استان، اظهارکرد: تمام انجمن‌های علمی معلمان در استان فعال نیستند؛ با پیگیری‌های انجام شده 18 انجمن احیا شدند که اکنون مشغول فعالیت هستند؛ برای حمایت از این انجمن­ها نیاز به اعتبارات است اما بودجه­ای برای این کار نداریم.

وی افزود: یکی از دلایل عدم فعالیت انجمن­ های علمی آموزشی معلمان استان این است که در آموزش­ وپرورش استان معاونت پژوهشی وجود نداشت؛ اکنون به دنبال احیا و حمایت از تمام انجمن­ های علمی آموزشی معلمان هستیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به نقش انجمن­های علمی آموزشی معلمان، گفت: اعتقاد داریم که انجمن­ های علمی بازوی توانمند آموزش­ وپرورش هستند و باید احیا شوند و همان روز اول برای این امر تلاش کردیم؛ راه‌اندازی مجدد انجمن­های علمی آموزشی معلمان از طریق بخشنامه ابلاغ و با دعوت اعضای انجمن­ها مجمع عمومی آن‌ها تشکیل و اعضا انتخاب شد.

چلداوی در خصوص فعالیت‌های انجمن‌های علمی معلمان بیان کرد: این انجمن‌ها در قالب NGOها فعالیت می‌کنند و دامنه فعالیت آن‌ها در زمینه‌های پژوهش و آموزش گسترده است. نقد و بررسی محتوای آموزش، ارزیابی عملکرد، ارایه مقالات و مجله‌های علمی‌، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی از جمله این فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به ثبت انجمن ­های علمی و آموزشی معلمان خوزستان خاطرنشان کرد: اکنون برای انجمن­ های علمی معلمان استان مکان مشخصی ایجاد و هر ماه انجمن­ ها جلسات خود را برگزار می­کنند و عضوگیری انجام می­شود.

معاون پژوهش، برنامه ­ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش ­وپرورش خوزستان با بیان این­ که آموزش و پرورش استان نسبت به انجمن‌های علمی معلمان نگاه مثبت و حمایتی دارد، گفت: آنچه انجمن­های علمی نیاز دارند، مساعدت مالی است اما اعتبارات ما ناچیز است و در آموزش­ وپرورش استان اعتبارات پژوهشی وجود ندارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: موضوع نبود اعتبارات پژوهشی در آموزش ­وپرورش خوزستان را در وزارت­خانه مطرح کردیم و پیگیر آن هستیم؛ در آموزش و ­پرورش توان علمی و پژوهشی بسیاری وجود دارد که در صورت حمایت، می­توان کارهای بزرگی انجام داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار