تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی 700 بانوی سرپرست خانوار در شوش
مشاور فرماندار شوش در امور بانوان و خانواده از شناسایی بیش از 700 بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد
مشاور فرماندار شوش در امور بانوان و خانواده از شناسایی بیش از 700 بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: اقداماتی در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر از سوی امور بانوان و خانواده فرمانداری شوش صورت گرفته است.

فروغ پوراحمدی روز چهارشنبه اعطای کمک هزینه درمان، تامین جهیزیه نوعروسان ،راه اندازی بازارچه موقت خود اشتغالی بانوان ، توزیع سبد غذایی ، ارائه مشاوره فردی و گروهی، برگزاری کارگاه آموزشی و تلاش برای باسواد کردن این قشر از جمله اقدامات حمایتی صورت گرفته از بانوان سرپرست خانوار می باشد.

وی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار را از جمله برنامه های امور بانوان و خانواده فرمانداری شوش برشمرد و گفت:هرچند تسهیلاتی برای کمک به بهبود شرایط زندگی این قشر اندیشیده شده است، اما با توجه به وسعت و گستره مشکلاتی که بانوان سرپرست خانوار با آن مواجه اند همچنین ناچیز بودن کمک های اهدایی به این قشر و تورم بالا این کمک ها جوابگوی نیازهای این قشر ضعیف جامعه نیستند.

مشاور فرماندار شوش در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه حدود یک سوم بانوان سرپرست خانوار شهرستان شوش زیر پوشش هیچ نوع خدمات حمایتی نمی باشند افزود:فقدان مهارت های اجتماعی و شغلی در این قشر موجب شده تا کمک های اهدایی به آنان نیز جوابگوی مخارج زندگی روز مره آنان نباشد.

پوراحمدی اظهار کرد:برای حل و یا کاهش مشکلات این قشر باید تدابیر جدی تری اتخاذ شود و چنین تدبیری تنها در صورتی موثر خواهد بود که مبتنی بر مطالعات عمیق جامعه شناختی و پی بردن به سطح عمیق و لایه های زیرین این مسئله اجتماعی باشد.

شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان قرار دارد. کشاورزی مهمترین شغل در این شهرستان می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار