تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد:
غربالگری بیماری‌های تنفسی و عفونی در مرز چذابه
حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین در مرز چذابه در سه حوزه فوریت‌های پزشکی، ارائه خدمات درمانی و همچنین حوزه بهداشتی فعالیت دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از غربالگری بیماری‌های تنفسی، روده‌ای و عفونی در میان کلیه زائران ورودی و خروجی در مرز چذابه خبر داد.
 
دکتر اسماعیل ایدنی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین در مرز چذابه در سه حوزه فوریت‌های پزشکی، ارائه خدمات درمانی و همچنین حوزه بهداشتی فعالیت دارد.

وی افزود: در حوزه فوریت‌های پزشکی 3 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و 27 دستگاه آمبولانس در مرز چذابه مستقر هستند. هر کدام از اتوبوس‌آمبولانس‌ها دارای 12 تخت بوده تا در هنگام بروز سوانح احتمالی وارد عمل شوند. همچنین در هر کدام از مرزهای چذابه و شلمچه یک هلی‌کوپتر امدادی به منظور ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی مستقر شده است.

وی با بیان این که در مسیر منتهی به چذابه 27 دستگاه آمبولانس مستقر هستند، ادامه داد: تقریبا در هر 10 کیلومتر 2 آمبولانس استقرار یافته تا در صورت بروز سانحه خدمات‌رسانی شود.

ایدنی گفت: در زمینه ارائه خدمات درمانی نیز درمانگاه چذابه در دو شیفت به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات دارویی و درمانی به زائران اربعین است.

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت نیز پایگاه بهداشتی چذابه در بخش بهداشت محیط فعال است و به جمعیتی که این مرز را برای ورود به کشور عراق انتخاب کرده‌اند، خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌ها در ورود و خروج زائران اربعین، ضروری است مسائل بهداشت محیط و اقدامات پیشگیرانه از انتقال بیماری‌های واگیر در این مرز اعمال شود. در این راستا تیم بهداشتی در پایانه مرزی چذابه مستقر است و زائرانی که از کشور خارج و همچنین از عراق باز می‌گردند در این مرز در خصوص بیماری‌های تنفسی، روده‌ای و عفونی غربالگری می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازگشت زائران اربعین، همه افرادی که از مرز رد شده و به کشور بازمی‌گردند، به ویژه در زمینه بیماری‌های تنفسی، سرماخوردگی و بیماری‌های تب‌دار و عفونی در این مرز غربالگری شده و در ورودی‌های کشور هشدارهای لازم داده می‌شود.

ایدنی تصریح کرد: در صورت مشاهده بیمار مشکوک به اسهال و بیماری‌های عفونی، قبل از ورود کامل بیمار به خاک کشور، اقدامات لازم در خصوص درمان و ارجاع بیمار به مراکز درمانی انجام می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار