تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضا تفاهم‌نامه همکاری بین هیات فوتبال و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان
تفاهم‌نامه همکاری بین هیات فوتبال خوزستان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان با محوریت کشف استعدادهای درخشان فوتبال خوزستان با استفاده از پتانسیل موجود در آموزش و پرورش به امضا رسید
تفاهم‌نامه همکاری بین هیات فوتبال خوزستان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان با محوریت کشف استعدادهای درخشان فوتبال خوزستان با استفاده از پتانسیل موجود در آموزش و پرورش به امضا رسید.

جلسه هم‌اندیشی‌ و امضا تفاهم‌نامه همکاری میان این دو دستگاه، روز گذشته (دوشنبه) با حضور طالقانی (رییس هیات فوتبال خوزستان)، محمد تقی‌زاده (مدیرکل آموزش و پرورش استان)، محمود معزی (معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خوزستان) و جمعی از پیشکسوتان فوتبال استان در هیات فوتبال خوزستان برگزار شد.

معزی: علت اصلی رکود فوتبال خوزستان نبود بازیکن کیفی است

در ابتدای این مراسم محمود معزی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک میلیون دانش‌آموز و معلم در آموزش و پرورش وجود دارد و می‌توان گفت که استعدادهای فراوانی در تمام رشته‌های ورزشی در آموزش و پرورش استان موجود است که باید کشف و سیقل داده شوند تا در ورزش استان و کشور مطرح شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر علت اصلی رکود فوتبال خوزستان و نزول تیم‌های آن در لیگ‌های برتر و دسته یک کشور، این است که بازیکن کیفی مانند دهه‌های 60 و 70 نداریم و امیدوارم با عقد این تفاهم‌نامه که بین هیات فوتبال استان و آموزش و پرورش خوزستان است، در آینده بتوانیم کمی به فوتبال خوزستان کمک کنیم.

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: تمام اهالی فوتبال نگران وضعیت تیم‌های خوزستانی هستند و دلیل اصلی رکود آن هم نبود بازیکن کیفی و بومی است و آموزش و پرورش استان اعلام می‌کند که امکانات خود را در اختیار هیات فوتبال استان، جهت کشف استعدادهای پنهان در آموزش و پرورش می‌گذارد.

طالقانی: به دنبال کشف پتانسیل پنهان شده فوتبال خوزستان هستیم

در ادامه این نشست عبدالکاظم طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان نیز گفت: پتانسیل پنهان شده‌ای در فوتبال خوزستان وجود دارد که به دنبال کشف آن هستیم و برای کشف استعدادهای درخشان بومی و خدمت به آینده فوتبال خوزستان بر آن شدیم تا از اداره‌کل آموزش و پرورش استان کمک بگیریم و از تجربیات علمی موجود و پتانسیل مدیریتی آموزش و پرورش استفاده کنیم و مطمئنا در این کار موفق خواهیم شد.

وی افزود: اعتقا داریم که آموزش و پرورش می‌تواند حامی خوبی برای فوتبال استان باشد و اگر چنین شود مطمئنا در آینده شاهد احیا مجدد فوتبال استان خواهیم بود.

تقی‌زاده: باید ذهن مردم و مسوولان را به سمت ورزش سوق دهیم

همچنین محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: از این که در جمع اهالی فوتبال و پیشکسوتان آن هستم، خوشحال می‌باشم و اعتقاد دارم ثروت ماندگار یک نظام، وجود فرزندان سالم و پر نشاط است که این سلامت، شور و نشاط، با ورزش تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم تحرک در میان جامعه صنعتی امروز ما، بسیار کم شده است و باعث ریزاندامی و کم‌تحرکی نسل جوان و آینده‌ساز کشور شده است. ایران، سرزمین قهرمانان و پهلوانان ورزشی بود اما در حال حاضر این شاخصه‌ها شکسته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: ما باید ذهن مردم و مسوولان را به سمت ورزش سوق دهیم و اولویت به ورزش داده و شور و نشاط را هم به آن تزریق کنیم. ما آمده‌ایم که با اهالی فوتبال خوزستان همکاری کنیم و در حد توان و پتانسیل‌مان در خدمت فوتبال استان باشیم.

وی عنوان کرد: خوشحالم که این تفاهم‌نامه که در حقیقت در راستای اهداف وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش است، با همکاری هیات فوتبال استان و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، منعقد شد.

 در حاشیه این مراسم توسط اداره‌کل آموزش و پرورش، باشگاه فولاد و هیات فوتبال استان از موسی سواری، مربی خوزستانی تیم‌ملی دانش‌آموزی و همچنین مجتبی نجاریان، مهرداد ابوالقاسم‌پور و محمدجواد کردونی، سه بازیکن خوزستانی تیم‌ملی دانش‌آموزی که مدتی پیش همراه با تیم‌ملی در مسابقات آسیایی به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار