تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان خبر داد:
اتمام گام نخست ساخت کارخانه کود کمپوست آبادان
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان از اتمام گام نخست عملیات ساخت سوله کارخانه کمپوست در این شهر خبرداد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان از اتمام گام نخست عملیات ساخت سوله کارخانه کمپوست در این شهر خبرداد.

مرجان جوهری پور اظهار کرد: در این مرحله کار جانمایی کارخانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در ابتدای جاده آبادان – اهواز پس از تائید مشاور طرح جامع مطالعاتی به انجام رسید.

وی افزود: همچنین کار ساخت تمامی قطعات مورد نیاز کارخانه اعم از سرند، دوار، فیدر ویبره، مگنت سپرتور، نوارهای تفاله و غیره  توسط شرکت طرف قرارداد ساخته و به آبادان ارسال شد.

جوهری پور با بیان اینکه در زمان حاضر با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند کار نقشه برداری و تعیین حجم عملیات خاکی کارخانه در دست انجام است، اظهار کرد: به زودی عملیات ساخت سوله کارخانه با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با گسترش شهرنشینی و افزایش روز افزودن جمعیت، موضوع زباله به عنوان یکی از دغدغه ها و مسائل مهم روز دنیا تبدیل شد و برای رفع این مشکل، الگوهای متفاوتی همچون سوزاندن، دفن بهدشتی، تفکیک از مبداء، پردازش در مقصد و در نهایت تولید کود کمپوست از زباله ها معرفی شدند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ نباید موضوعی تحت عنوان دفن و یا سوزاندن زباله وجود داشته باشد، یادآور شد: از آنجایی که این کارخانه امکان ارائه خدمات به شهرهای همجوار را دارد به همین دلیل مشارکت آنان در تحقق این پروژه را طلب می کند.

جوهری پورگفت: با توجه به شرایط اقلیمی آبادان به لحاظ کمی بارندگیها و نوع خاک، تولید کود کمپوست می تواند سبب اصلاح خاک، بازگشت عناصر مغذی متناسب با کیفیت خاک شود.

وی از سبک و عاری بودن کود کمپوست از تخم علفهای هرز و بالا بودن میزان عناصر اصلی در مقایسه با سایر کودهای آلی فرآوری سریع به عنوان مزیتهای اصلی این کود نام برد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار