تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد فرماندار دزفول از ضعف اداره‌ها در جذب سرمایه‌گذار:
ادارات دزفول به سرمایه‌گذاران شهرستان فرصت ورود بدهند
فرماندار دزفول گفت: در دزفول ثروت زیادی وجود دارد بنابراین ادارات ما باید در صحنه اقتصاد ورود کنند و به سرمایه‌گذاران فرصت بدهند
فرماندار دزفول گفت: در دزفول ثروت زیادی وجود دارد بنابراین ادارات ما باید در صحنه اقتصاد ورود کنند و به سرمایه‌گذاران فرصت بدهند.

حبیب الله آصفی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول که در طبیعت بخش کوهستانی سردشت با حضور مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش دولتی ها و هدایت رهبری کار را به جایی رساند که با وجود تمام فتنه ها اما عملیات اجرایی برجام آغاز شد. ملت ما هوشیار است، دستگاه های امنیتی جای هیچگونه نگرانی نگذاشته و در شرایطی که پیچیده ترین شبکه های جاسوسی دراطراف ما هستند به لطف خدا ایران کشور ثبات و آرامش است. مرزهای کشور توسط سپاه و ارتش درحال حفاظت است و نیروهای اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه دزفول یک زمانی قطب صنعتی بوده و صنایع غذایی خوبی داشته، افزود: به عنوان مثال کارخانه جات تکین دزفول یک زمانی به شدت فعال و پربار بودند، حتی به کشورهای خارجی محصول صادر می کردند اما در حال حاضر این کارخانه نفس های آخر خود را می کشد.

۴۵ هزار میلیارد سرمایه در بانک های دزفول

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اینکه در یک موسسه مالی شهرستان ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد، گفت: مطابق با اسناد موجود در بانک های شهرستان دزفول حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد اما متاسفانه ادارات شهرستان دزفول بستری را برای حضور سرمایه گذاران فراهم نکرده اند.

آصفی با اشاره به ضعف اداره های دزفول در جهت جذب سرمایه گذار و عدم رجوع آنها به بازاریان، تصریح کرد: همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران دزفولی به شهرها و استان های دیگر برای این امر رجوع کنند چون در شهر خودشان به آنها میدان داده نشده است.

وی بابیان اینکه دستگاه های اداری ما سد توسعه هستند و برخی از آنها با سرمایه گذاران به شکل مناسبی برخورد نمی کنند، عنوان کرد: در دزفول ثروت زیادی وجود دارد بنابراین ما باید در صحنه اقتصاد ورود کنیم و به سرمایه گذاران فرصت دهیم.

فرماندار دزفول بابیان اینکه دردو سال گذشته فرمانداری ظرفیت های زیادی ایجاد کرده، اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه فولاد دزفول درپيشرفت بالای ۸۵ درصد قرار دارد. لوله سازی نیز  با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه، مشکلات فنی اش در حال اتمام است ضمن اینکه اقدامات استاني نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی تمام شده و در چندروز آینده نیز سرمایه گذاران آلمانی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در روستای کهنک دزفول وارد عمل می شوند.

کلنگ زنی پتروشیمی در بهمن ماه

آصفی ادامه داد: مقرر شده بود تا پالایشگاه در آذرماه کلنگ زنی شود اما مانع تراشی هایی صورت گرفت ولی طی روزهای آینده این مهم عملی می شود ضمن اينکه پتروشیمی نیز با سرمایه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو در بهمن ماه کلنگ زنی خواهد شد. پتروشیمی درصورت ساخته شدن ۵ هزار اشتغال مستقیم و ۱۰ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

۴۰۰ پرورش دهنده اسب در دزفول

وی بابیان اینکه ۴۰۰ پرورش دهنده اسب در دزفول وجود دارد، افزود: این اسب های اصیل عربی که درکشور شناخته شده هستند تا ۶۰۰ میلیون تومان نیز به فروش می رسند اما متاسفانه برخی ازاین پرورش دهندگان بخاطر برخی مسائل کوچک، گرفتار مشکلات شده اند.

فرماندار دزفول این شهرستان را قطب تولید گل استان برشمرد و گفت: دربرخي مزارع گل دزفول بیش از ۲ میلیون شاخه گل تولید می شود اما متاسفانه به آنها بها داده نمی شود.

آصفی درادامه با بیان اینکه بخش سردشت و شهيون دزفول درهمین فصل ها می توانند هزاران فرصت اشتغال ایجاد کنند، تصریح کرد: بیشترین تلاش و توجه ما به این دوبخش است اما متاسفانه کمبود اعتبارات اجازه نداده تا تمام مشکلات این مناطق را برطرف کنیم.

وی گفت: بخش سردشت و شهيون دزفول از نظر شبکه مخابراتی در قرن ۱۹ به سر می برند اما خوشبختانه با پیگیری ها توانستیم ۱۷ ميليارد تومان برای احداث دکل های مخابراتی این مناطق تا مرز لالی اعتبار تخصیص داده شد که از این میزان هفت میلیارد در سال جاری تخصیص داده شده و در چند روز گذشته نیز پیمانکار شروع به عملیات کرده است.

ادارات در بحث انتخابات بی طرف باشند

فرماندار دزفول همچنین به بحث انتخابات اشاره و عنوان کرد: تمام ادارات شهرستان باید بدون غرض، نظر فردی و جناح بندی ها در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند تا بتوانیم انتخاباتی در شأن مردم دزفول برگزار کنیم چرا که هدف و شرط ما برگزاری یک انتخابات سالم دراين شهرستان است، بنابراین ادارات شهرستان به هیچ عنوان نباید گرایش های خود را در نحوه رأی دادن دخالت کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار