تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمریکا دو فروند اف -16 دیگر به عراق تحویل داد
سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد ارتش عراق دو فروند هواپیمای جنگی اف -16 جدید دریافت کرد که به این ترتیب شمار کل این نوع هواپیماها در ارتش عراق به شش فروند می رسد
سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد ارتش عراق دو فروند هواپیمای جنگی اف -16 جدید دریافت کرد که به این ترتیب شمار کل این نوع هواپیماها در ارتش عراق به شش فروند می رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما، سرهنگ استیو وارن سخنگوی گروه به اصطلاح «ائتلاف ضد داعش» که از طریق ویدئوکنفرانس سخن می گفت، اعلام کرد:« ما از مشارکت آینده این هواپیماها علیه گروه ( تکفیری صهیونیستی )‌داعش خرسندیم .»

ارتش عراق در مجموع 36 فروند جنگنده اف -16 را در چارچوب قراردادی سفارش داده است .
این قرارداد بسیار قبل از زمانی که داعش بخش هایی از خاک عراق را به تصرف خود در بیاورد ، امضا شده است .

این هواپیماها پیشرفتی برای نیروی هوایی عراق است که تاکنون فقط چندین فروند هواپیمای ملخی سسنا کاراوان و هواپیماهای قدیمی سوخوی -25 روسیه را در اختیار داشت .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،بغداد بارها از دریافت نکردن سریع این هواپیماها گلایه کرده بود اما ناامنی در عراق پس از حمله داعش تحویل این هواپیماها را به تاخیر انداخته بود.

چهار فروند هواپیمای نخست از این نوع که ژوئیه تحویل عراق داده شدند ، سپتامبر عملیات علیه گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش را آغاز کردند.

سرهنگ استیو وارن تاکید کرد:« من می توانم به شما بگویم که عراقی ها از این هواپیماها در کل دامنه میدان نبرد باداعش بهره خواهند برد.»

خلبانان آمریکایی در عراق آموزش دیده اند .

سرهنگ وارن تصریح کرد:« ما هواپیماها را به تدریج که این خلبانان آموزش ببینند ،‌تحویل خواهیم داد.»
:
:
:
آخرین اخبار