تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانادا حملات‌هوایی سوریه‌وعراق را متوقف می‌کند
دولت کانادا اعلام کرد حملات هوایی خود علیه داعش در سوریه و عراق را متوقف خواهد کرد
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد کشورش نهایتا تا ۲۲ فوریه جاری تمام حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق را متوقف کرده و شش جنگنده خود را به کانادا بازمی گرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ترودو با اعلام اینکه کانادا به ایفای نقش خود در مبارزه با داعش ادامه می دهد اظهار داشت که این کشور در مقابل تعداد نیروهای کانادایی برای آموزش نیروهای زمینی عراق را افزایش داده و تلاش ها برای تقویت توسعه انسانی را تقویت می کند.

وی تصریح کرد که کانادا شمار نیروهای خود برای آموزش نیروهای عراقی برای مقابله با داعش را سه برابر خواهد کرد. ۶۹ نفر از نیروهای ویژه کانادا در حال حاضر آموزش جنگجویان کرد عراقی را برعهده دارند و نزدیک به ۶۰۰ نیروی نظامی این کشور نیز در عراق حضور دارند.

لازم به ذکر است که دولت محافظه کار سابق کانادا نسبت به ادامه حملات هوایی این کشور در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه داعش متعهد شده بود تا اینکه دولت لیبرال جدید این کشور به ریاست ترودو انتخاب شده و متعهد گردید که جنگنده های کانادایی را از ماموریت بمباران عراق و سوریه خارج می کند.

گفتنی است که «پل پیلار» یکی از مقامات سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا پیش از این اظهار داشت که آمریکا و متحدانش چندان برای حمله نظامی علیه داعش تمایل ندارند. وی ائتلاف علیه داعش را نمایشی خوانده بود.
:
:
:
آخرین اخبار