تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌یابی دزفول و رامهرمز به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌های «پایتخت کتاب ایران»
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌ «پایتخت کتاب ایران» گفت: در دومین دوره این جشنواره، 100 شهر شرکت کردند که از میان آنها، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌ «پایتخت کتاب ایران» گفت: در دومین دوره این جشنواره، 100 شهر شرکت کردند که از میان آنها، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند.

ابراهیم حیدری در این‌باره اظهار کرد: در این دوره از جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 100 شهر با حدود 1400 برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه یافتند.

وی ادامه داد: این 15 شهر بر اساس شاخص‌های جشنواره؛ یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، داشتن قابلیت الگوبرداری، برخوداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» توضیح داد: تعداد و تنوع شهرهای شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیش، از رشد 60 درصدی برخوردار است. همچنین طرح‌ها و ایده‌هایی که در این دوره ارائه شده‌اند، هم به لحاظ جذابیت و خلاقیت و هم از نظر گستره اجرایی، انسجام و پیوستگی، قابل توجه هستند.

حیدری عنوان کرد: اصفهان، بوشهر، تبریز، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، سیرجان، شهر ری، شهرکرد، شیراز، کاشان، نیشابور و یزد 15 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها به شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: از میان این 15 شهر، در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت و یک شهر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص خواهد داد. چهار شهر دیگر نیز بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بنیاد ملت منعقد شده است، از حمایت‌های این بنیاد و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهند شد.

دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» افزود: آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 17 اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسؤولان کشوری در تالار وحدت برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار