تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان خبر داد:
تشكيل ستاد رسیدگی به امور شهدا و جانبازان مدافع حرم در خوزستان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تشكيل ستاد "رسیدگی به امور شهدا و جانبازان مدافع حرم" و همچنین بهره‌برداري از مرکز ضایعات نخاعی خوزستان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تشكيل ستاد "رسیدگی به امور شهدا و جانبازان مدافع حرم" و همچنین بهره‌برداري از مرکز ضایعات نخاعی خوزستان خبر داد.

عبدالرضا فرجیان در نشست خبری برنامه‌هاي بزرگداشت روز شهدا که روز شنبه برگزار شد، از برگزاری جشنواره خاطره‌گویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در روز 16 اسفند خبر داد و اظهار کرد: در این جشنواره همچنین از دو کتاب "شهدای جهاد عشایر" و همچنین "گنجی برای فردا" رونمایی می‌شود و نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس نیز در کنار این برنامه دایر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش «یاس کبود» و نمایشگاه حجاب در دانشگاه آزاد واحد اهواز در 17 اسفندماه ادامه داد: از ديگر برنامه‌هاي بزرگداشت روز شهدا، برگزاری اولین کنگره شعر است كه چهارشنبه 19 اسفندماه با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز، سازمان بسیج دانشجویی و مؤسسه آفتاب برگزار خواهد شد.

فرجیان گفت: به مناسبت بزرگداشت شهدا در مدارس شاهد برنامه‌های یادواره شهدا تا 22 اسفند برگزار خواهد شد. 22 اسفندماه همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از كاركنان شاغل و بازنشسته بنیاد شهید خوزستان با عنوان خادمین شهدا تجلیل می‌شود. جمعه 21 اسفندماه مدیران بنیاد شهید و امور ايثارگران سراسر استان سخنران پیش از خطبه‌هاي نماز جمعه خواهند بود و گزارشي از خدمات بنیاد شهید ارائه و فلسفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تبيين مي‌كنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار كرد: اقدامات جاری و عمرانی بنیاد شهید در حوزه 4 معاونت تعاون، بهداشت و درمان، فرهنگی ـ اجتماعی و توسعه مدیریت در حال انجام است. پروژه‌های عمرانی در راستای کارهای فرهنگی، ورزشی، توانبخشی و همچنین ساماندهی گلزار مطهر شهدا و پروژه‌های درمانی نيز در دست اقدام و انجام است.

وی ادامه داد: خوزستان همچون دوران دفاع مقدس به عنوان پایتخت دفاع مقدس و دروازه ورود تشیع در راستای دفاع از ولایت همچنان پیشگام در تقدیم شهدا و این بار به عنوان شهدای مدافع حرم است. امروز مفتخریم 50 شهید مدافع حرم و بیش از 200 مجروح و جانباز مدافع حرم به ولایت تقدیم کرده‌ایم که بخشی از کارهای ثبت سیستمی آنها انجام شده و بخشی در حال انجام است.

فرجيان با اشاره به سامان‌دهی قبور مطهر شهدای مدافع حرم اظهار كرد: همچنین با هماهنگی سپاه ولی‌عصر(عج) استان، تشكيل ستادی تحت عنوان "ستاد رسیدگی به امور شهدا و جانبازان مدافع حرم" با حضور 22 دستگاه مرتبط برای رفع معضلات و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران مدافع حرم پيگري مي‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به سه شهید نیروی انتظامی که در حادثه تروریستی حمیدیه به شهادت رسیدند، شهدای مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دزفول و شش شهید منا، گفت: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حج و زیارت منعقد شد که به موجب آن جانباختگان منا با عنوان شهید نام برده شده و همسران و فرزندان آنها از خدمات فرهنگی بنیاد شهید برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ايثارگران استان اظهار کرد: بیش از 80 درصد جامعه تحت پوشش از خدمات سلامت بنیاد شهید اعلام رضایت‌مندی کرده‌اند.

فرجيان با اشاره به دیگر خدمات بنیاد شهید استان افزود: اعزام 624 نفر به حج عمره، 275 نفر به حج تمتع، 1200 نفر به اردوهای زیارتی، پرداخت صد در صد شهریه 8300 فرزند شهید، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره خدمات تحصیلی در استان و شهرستان‌ها، فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی، پژوهشی، ادبی و فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات بنیاد شهید در سال گذشته است. همچنین 123 حسینیه شهید در استان داریم که همایش متولیان این حسینیه‌ها در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ادامه درباره مرکز ضایعات نخاعی استان گفت: مِلکی از سوی استانداری به مساحت سه هزار و 700 مترمربع برای استفاده به بنیاد شهید تحویل شد که به دلیل طولانی شدن پروژه بازسازي مركز ضايعات نخاعي به 2700 متر کاهش یافت. اين مرکز شامل سه سالن فرهنگی ورزشی، سالن آسایشگاهی و درمانگاه تخصصی است. 97 درصد کار این مرکز انجام شده است. تجهیزات موردنیاز نيز از طریق بنیاد شهید مرکز تامین خواهد شد و امید است که این مرکز تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی همچنين به سفر كاروان‌هاي والدين و همسران شهدا به منظور بازيد از مناطق عملياتي استان اشاره كرد و گفت: در راستای حركت کاروان‌های راهیان نور، از ابتدای بهمن کاروان‌های «یاد عزیزان» متشکل از همسران و والدین شهدا از 18 استان کشور به استان ما ميآيند در مجتمع طلائيه مستقر می‌شوند. این کاروان‌ها در قالب آماری 1500 نفر به صورت کاروان‌های 170 نفره وارد استان می‌شوند و به مدت سه روز اسکان و پذیرایی آن‌ها در محل مجتمع طلائیه انجام خواهد شد. این کاروان‌ها تا پایان اسفند در استان حضور دارند.

فرجيان همچنین با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور استاندار گفت: در صورت تشکیل این شورا به موضوع يادواره‌ها و برگزاری منظم و اثرگذار آن‌ها پرداخته مي‌شود. طي سال گذشته 1197 یادواره در خوزستان برگزار شد که به ساماندهی اين يادواره‌ها پرداخت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار