تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعدادی از روستاهای دزفول در محاصره سیلاب قرار گرفتند
برای تخلیه روستاهای پایین دست رودخانه دز درخواست بالگرد شده اما تخلیه این روستاها به وسیله خودرو و با بسیج امكانات شهری آغاز شده و در حال انجام است
معاون فرمانداری ویژه دزفول گفت:در پی طغیان رودخانه دز تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در محاصره سیلاب قرار گرفته اند.

عبدالحسین پورركنی صبح پنجشنبه گفت:برای تخلیه روستاهای پایین دست رودخانه دز درخواست بالگرد شده اما تخلیه این روستاها به وسیله خودرو و با بسیج امكانات شهری آغاز شده و در حال انجام است.

وی همچنین افزود:به دلیل شدت جریان آب رودخانه دز و شرایط بحرانی ناشی از آن از نیروهای ارتش و سپاه نیز در خواست كمك شده و وارد عمل شده اند.

معاون عمرانی فرمانداری دزفول دبی رودخانه دز را در حال حاضر 2300 مترمكعب برثانیه عنوان كرد و گفت:این میزان تا ساعاتی دیگر احتمالا تا 4500 متر مكعب بر ثانیه افزایش می یابد.

وی همچنین از خسارت وارده به تاسیسات شهرداری دزفول در ساحل رودخانه دز در تفریحگاه علی كله و بوستان های ساحلی خبر داد و افزود:شدت جریان آب موجب قطع پل شناور شده و ساعاتی پیش نیز جریان آب این پل شناور را با خود برد.

معاون عمرانی فرمانداری دزفول همچنین از ساكنان حاشیه رودخانه دز به ویژه مناطق پایین دست خواست از حریم رودخانه فاصله بگیرند.

وی افزود:از اهالی ساكن در محدوده غربی ساحل رودخانه دز در شهر دزفول و در حد فاصل پل های شریعتی و قدیم دزفول نیز خواسته شده تا منازل خود را ترك كنند.

در پی افزایش بی سابقه دبی ورودی به دریاچه سد دز به هشت متر مكعب برثانیه در ساعات بامداد روز پنجشنبه این سد سر ریز شده و هم اكنون حدود پنجهزار متر مكعب بر ثانیه آب از سر ریز این سد به سمت مناطق پایین دست و شهر دزفول جاری است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار