تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار دزفول:
خسارت ناشي از طغيان رودخانه دز بسيار سنگين است
شهردار دزفول از خسارت سنگين وارده به بوستان تفريحي ساحلي علي كله ناشي از طغيان رودخانه دز خبر داد
شهردار دزفول از خسارت سنگين وارده به بوستان تفريحي ساحلي علي كله ناشي از طغيان رودخانه دز خبر داد.

محمدرضا كرمي نژاد صبح پنجشنبه گفت:افزايش دبي رودخانه دز موجب زير آب رفتن بوستان ساحلي علي كله در پايين دست سد تنظيمي شده و امكانات تفريحي و رفاهي اين بوستان را تخريب كرده و يا شدت جريان آب آنها را با خود برده است.

وي اظهار كرد:علاوه بر امكانات تفريحي و رفاهي شهرداري دزفول امكانات بخش خصوصي در ساحل رودخانه دز در بوستان علي كله آسيب كلي ديده و بعضا تخريب شده اند.

شهردار دزفول گفت:بوستان هاي رعنا ، ولي عصر و نيز بخشي از بوستان دولت نيز به زير آب رفته و امكانات تفريحي و رفاهي آنها آسيب ديده اند.

كرمي نژاد همچنين از خسارت وارده به جاده ساحلي اين شهر ناشي از طغيان رودخانه دز خبر داد و گفت:جاده ساحلي بر روي خودروها بسته شده است.

وي خسارت وارده به زير ساخت هاي شهري ، امكانات تفريحي و رفاهي و بوستان هاي ساحلي و نيز پل شناور دزفول ناشي از طغيان رودخانه دز را بسيار سنگين دانست و افزود:با توجه به شدت جريان آب رودخانه امكان بررسي دقيق خسارات در حال حاضر وجود ندارد.

شهردار دزفول افزود:تمام امكانات شهرداري دزفول براي كمك به حادثه ديدگان ناشي از طغيان رودخانه دز و جلوگيري از خسارت بيشتر به تاسيسات شهري بسيج و وارد عمل شده اند.

وي گفت:پيش بيني افزايش دبي رودخانه دز تا 1200 مترمكعب برثانيه شده بود اما دبي اين رودخانه تا 4500 مترمكعب برثانيه در حال افزايش است لذا احتمال خسارت بيشتري مي رود.

درياچه سد دز كه در سالهاي خشكسالي حجم آب آن كاهش يافته بود از نخستين ساعات بامداد روز پنجشنبه سر ريز شده است.

آب از سر ريز شد دز و از ارتفاع 352 متري تاج اين سد به سمت مناطق پايين دست و شهر دزفول در جريان است.

تعدادي از روستاهاي پايين دست رودخانه دز در محاصره سيلاب ناشي از طغيان اين رودخانه قرار گرفته اند كه در حال تخليه مي باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار