تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خریداری 12 هزار تن گندم از کشاورزان خرمشهری
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر میزان تولید گندم در این شهرستان را 18 هزار تن پیش بینی کرد
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر میزان تولید گندم در این شهرستان را 18 هزار تن پیش بینی کرد.

محمد مطرودی اظهار کرد: برداشت محصول گندم از اراضی شهرستان از 22 فروردین ماه آغاز شد که تاکنون 4600 هکتار از اراضی گندم برداشت شده و 12 هزار تن گندم نیز خریداری شده است.

وی افزود: به علت هشدارهای هواشناسی مبنی بر طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب کشاورزان برداشت از مزارع را سریعتر از موعد مقرر آغاز کردند و همین موضوع به علت رطوبت بعضا نامناسب محصولات، نوعی خسارت به شمار می‌رود.

وی سطح زیر کشت گندم در این شهرستان را 7 هزار هکتار دانست و خاطرنشان کرد: دو مرکز خرید شامل مرکز تعاونی روستایی کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تعیین شده است و 35 کمباین نیز که اکثرا مهاجر هستند، در منطقه مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه برداشت جو و کلزا نیز آغاز شده است، عنوان کرد: سطح زیر کشت جو در این شهرستان 1500 هکتار و سطح زیر کشت کلزا نیز 300 هکتار است و پیش بینی می‌شود 5000 تن جو و 400 تن کلزا از این مزارع برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: امسال پیش بینی افزایش 30 درصدی عملکرد را در کشت پاییزه داشتیم اما بارش‌ها و سیلاب اخیر این عملکرد را تحت تاثیر قرار داد و با برداشت زودتر از موعد توسط کشاورزان، محصولاتی با رطوبت بالا برداشت شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار