تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
کنگره بین‌المللی شعر عربی در شادگان برگزار می‌شود
فرماندار شادگان از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر عربی در این شهرستان خبر داد
فرماندار شادگان از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر عربی در این شهرستان خبر داد.

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان عصر امروز به ریاست فرماندار شادگان و با حضور امام جمعه شهرستان و سایر اعضاء بمنظور ارزیابی عملکرد کارگروه فرهنگی در سال 94، اجرای برنامه‌های متنوع بمناسبت مبعث رسول اکرم و اعیاد شعبانیه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شادگان در این جلسه اظهار کرد: این کنگره 29 اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور برجسته‌ترین شاعران کشورهای عراق، کویت، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

بهروز فرج اللهی با گرامیداشت ایام‌الله ماه مبارک رجب و آرزوی توفیق بهره مندی از فیوضات این ماه، از برگزار کنگره بین‌المللی شعر عربی در این شهرستان خبر داد و گفت: این کنگره 29 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور برجسته‌ترین شاعران کشورهای عراق، کویت، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

وی به اقدامات بسیار خوبی که از سوی کارگروه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شده اشاره کرد و افزود: با ارزیابی که از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه کارگروه فرهنگی انجام شده، اقدامات بسیار مطلوب و موثری در سطح شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار شادگان همچنین بر ضرورت نقش مهم دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط با ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان همراه  با تقویت خرده فرهنگ‌های مثبت موجود و بالا بردن سطح نگرش مثبت در جامعه باید عزم جدی در این زمینه داشته باشند.

فرج‌اللهی تلاش اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی  این شهرستان در راستای احیای این سنت‌ها و آداب و رسوم را قابل تقدیر دانست و گفت: در شهرستان شادگان مسائل فرهنگی بسیار فراوان و مثبتی وجود دارد که در خیلی از سنت‌ها و آداب در بین شهرستانها نمونه است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ لزوم آمادگی لازم جهت برگزاری کنگره بین المللی شعر عربی در شهرستان، مبارزه و پیشگیری از وقوع جرم و بالا بردن احساس امنیت در بین آحاد جامعه، ابلاغ دستورالعمل مجازات‌های جایگزین زندان به ادارات مربوطه و اعلام همکاری اولیه ادارات مربوطه، برگزاری کارگاه آموزشی برای خطبا و روحانیون با همکاری اداره بهزیستی و امام جمعه شهرستان به منظور توجیه آنان در راستای توجیه آحاد جامعه در خصوص عوامل خشونت و راهکارهای مقابله با آن، برگزاری جشن‌ها و مراسمات مختلف مبعث و اعیاد شعبانیه، برگزاری همایش ویژه تقدیر از معلمان بمناسبت روز بزرگداشت مقام معلم همزمان با روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، برگزاری جشن‌های مبعث ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر از مصوبات این جلسه بود.

مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی شعر عربی در شهرستان شادگان و همچنین مراسم اختتامیه در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار