تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر:
بروز پدیده پدیکلوز در بین دانش‌آموزان دختر خرمشهری
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به بروز پدیده پدیکلوز یا شپش در بین دانش‌آموزان دختر خرمشهر اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌ها اما همچنان شاهد تکثیر این پدیده‌ هستیم
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به بروز پدیده پدیکلوز یا شپش در بین دانش‌آموزان دختر خرمشهر اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌ها اما همچنان شاهد تکثیر این پدیده‌ هستیم.

کامران سالمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، اظهار داشت: در یک سال اخیر 14پزشک متخصص به بخش بهداشت و درمان شهرستان افزوده شدند که این پزشکان بدون داشتن مطب خصوصی موظف هستند در مراکز درمانی دولتی خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: در دوره‌ای که خرمشهر میزبان زائران اربعین حسینی بود اورژانس بیمارستان ولی‌عصر (عج) را به محلی موقت انتقال دادیم، پروژه اورژانس جدید بیمارستان روند پیشرفت خوبی داشته و مطابق زمان‌بندی در حال تکمیل است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، عنوان کرد: با تمام مشکلاتی که در بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر داشتیم توانستیم در اعتباربخشی رتبه نخست را کسب کنیم، از ابتدای سال شاهد تغییرات در بخش درمان خواهیم بود.

وی گفت: اعتباراتی جذب شد تا فضاهای بهداشتی و درمانی شهرستان دچار تغییراتی شود، فضاهایی که به دلیل فرسودگی در شأن مردم خرمشهر نبود، امسال ورود جدی داشتیم و کار تعمیرات خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها را با درمانگاه فردوسی خرمشهر آغاز کردیم، 7 مرکز بهداشتی درمانی در دستور کار بهسازی قرار گرفت.

سالمی بیان کرد: طرح حاشیه شهر که هدف آن ارائه عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیتی است که دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی ندارند در مناطق حاشیه آغازشده که نیروی انسانی موردنیاز آن در 2 نوبت جذب‌شده که دیگر رشته‌های موردنیاز نیز جذب می‌شوند.

44مورد احیای قلبی موفق در سال94

وی افزود: سال گذشته 44مورد احیای قلبی موفق و در بخش زایمان غیرطبیعی در خرمشهر 4 درصد کاهش داشتیم، فوریت‌های پزشکی شبکه بهداشت و درمان نیز به 5 هزار و 136 مأموریت اعزام شدند که یک هزار و 120 مورد آن مربوط به سوانح رانندگی بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، اظهار داشت: براساس تفاهم دانشکده علوم پزشکی آبادان و منطقه آزاد اروند 8 مرکز بهداشتی جدید مکان‌نمایی شد که پس از تخصیص اعتبار از سوی منطقه آزاد اروند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اکنون 13 مرکز بهداشت فعال در خرمشهر وجود دارد که بیش از 170هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی همچنین به بروز پدیده پدیکلوز یا شپش در بین دانش‌آموزان دختر خرمشهر اشاره کرد و افزود: 18 هزار دانش‌آموز توسط رابط و کارشناسان بهداشت مورد بررسی قرار گرفتند حتی شامپوهای ویژه‌ای برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز اختصاص داده شد اما همچنان شاهد تکثیر این پدیده در بین دانش‌آموزان هستیم.

سالمی عنوان کرد: علت اصلی آن آموزش و فرهنگ‌سازی است در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته علاوه توزیع بروشور و اقدامات آموزشی مختلفی برای پیشگیری از تکثیر این پدیده انجام شد اما هنوز جای کار دارد، بیماری پدیکلوز به‌گونه‌ای است که از طرق مختلف امکان انتقال آن وجود دارد پس به وضعیت مالی خانواده‌ها مرتبط نیست و تنها نیازمند رعایت بهداشت فردی است.

برخورد با واحدهای متخلف در خرمشهر

وی گفت: تعمیرات 6 مرکز بهداشتی درمانی مجری بیمه روستایی و 5 باب زیست پزشک از دیگر اقدامات بهداشت و درمان خرمشهر است، بیمارستان 220 تختخوابی نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته و در مرحله شمع‌کوبی قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر توقیف 20 کارتن قرص با پروانه ساخت تاریخ اعتبار گذشته، توقیف 128 کارتن مایع ظرف‌شویی به دلیل آلودگی میکروبی، تعطیلی یک مطب به دلیل فعالیت بدون مجوز را از نتایج نظارت‌های مستمر بهداشت و درمان خرمشهر در سال 94 و برخورد با واحدهای متخلف دانست.

احداث آزمایشگاه بررسی بهداشتی کالاهای وارداتی

وی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که روند احداث آزمایشگاه ویژه بررسی بهداشتی کالاهای وارداتی منطقه آزاد اروند در خرمشهر در چه وضعیتی قرار دارد گفت: تجهیزات موردنیاز آن سال گذشته خریداری شد که تجهیزات مدرن و به‌روزی هستند، اکنون منتظر تحویل ساختمان موردنیاز از سوی منطقه آزاد اروند به دانشکده علوم پزشکی آبادان هستیم، به‌زودی این پروژه کلنگ زنی می‌شود.

سالمی تصریح کرد: تاکنون رویه کار به این صورت بود که نمونه کالای وارداتی باید به آزمایشگاه اهواز ارائه و تا دریافت نتیجه زمان زیادی سپری می‌شد، اگر این پروژه به بهره‌برداری برسد زمان را کوتاه، ارائه خدمات را بهتر و حتی موجبات اشتغال را در منطقه فراهم می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بیان کرد: شهرستان خرمشهر یکی از شهرهای مهم کشور به شمار می‌آید که دائماً درگیر برنامه‌های ملی و بین‌المللی است واقعاً با تمام کمبودهای موجود کارکنان بهداشت و درمان خرمشهر از تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی بکار می‌گیرند که جا دارد از فعالیت‌های خالصانه کارکنان بهداشت و درمان آنان تقدیر کنم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار