تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیكر 2 شهید گمنام در فكه به خاك سپرده شدند
پیكرهای پاك و مطهر 2 شهید گمنام روز جمعه در منطقه عملیاتی فكه در شهرستان شوش تشییع و به خاك سپرده شدند
پیكرهای پاك و مطهر 2 شهید گمنام روز جمعه در منطقه عملیاتی فكه در شهرستان شوش تشییع و به خاك سپرده شدند.

پیكرهای این شهدا در سالروز شهادت 120 شهید تیپ حضرت سید الشهدای استانهای البرز و تهران بر روی دستان حدود یك هزار نفر از خانواده معظم شهدای این استانها در فكه شوش تشییع شدند.

این دو شهید والامقام كه سن آنها 20 و 21 سال تخمین زده شده در عملیات مجنون و والفجر 1 به شهادت رسیده اند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز این آیین باشكوه را بیانگر تداوم راه شهدا دانست و گفت:بازماندگان و ادامه دهندگان راه شهدا با تحمل سختی سفر و گرمای منطقه بار دیگر در این منطقه با شهدا تجدید بیعت كردند.

سردار علی استاد حسینی افزود: تشییع و تدفین پیكر شهدای گمنام موجب تقویت فضای معنوی و عطرآگین شدن جامعه می شود.

وی اظهار كرد:شهیدان والامقام با نثار خون خود، اقتدار و امنیت را برای ما به یادگار گذاشتند تا در سایه این نعمت، سرافرازی میهن اسلامی را در عرصه های مختلف رقم بزنیم.

در این مراسم معنوی پیكر مطهر دو شهید گمنام با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایت مدار و جمعی از مسئولان استان های البرز و تهران و نیز مردم شهرستان شوش تشییع و در یادمان شهدای لشگر سیدالشهدا(ع) در فكه به خاك سپرده شدند.

در این آیین خانواده شهید حسین اسكندرلو از شهدای شاخص این عملیات حضور داشتند. 

استقبال از این شهدای والامقام به رغم گرمی هوا به حدی بود كه كل طول مسیر پنج كیلومتری تشییع پیكرهای 2 شهید مملو از جمعیت بود.

شدت گرمای هوا نیز سبب نشد تا مردم، شهدا را تنها بگذارند. استقبال زاید الوصف از شهدا به اندازه ای بود كه بسیاری از این استقبال را كم نظیر ارزیابی كردند.

یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا(ع) در شمال فكه و در مجاورت یادمان شهید آوینی در 60كیلومتری شهر شوش واقع شده و همه ساله میزبان جمع كثیری از رزمندگان عملیات سیدالشهدا(ع) است كه در سالگرد این عملیات در این منطقه حضور می‌یابند و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

این عملیات در تاریخ 12 اردیبهشت سال 65 و با هدف جلوگیری از پیشروی دشمن در منطقه شمال فكه و با حضور رزمندگان تیپ سیدالشهدا(ع) انجام شد.

پس از عملیات والفجر 8 و تصرف فاو ،ارتش رژیم بعث عراق با اتخاذ استرات‍ژی دفاع متحرك و با هدف تصرف منطقه عملیاتی فتح المبین در صدد جبران شكست خود در عملیات فاو برآمد و در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1365 اقدام به تك سنگینی به استعداد 2 لشگر زرهی در منطقه عمومی فكه نمود.

تیپ حضرت سید الشهدا(ع) به استعداد 9 گردان به منظور مقابله با تك دشمن در تاریخ 12 اردیبهشت ماه سال 1365 طی عملیاتی به نام سیدالشهدا(ع) در منطقه فكه به مقابله با دشمن پرداخت.

در این عملیات تعداد زیادی تانك و نفربر دشمن منهدم و جلوی پیشروی دشمن گرفته شد.
شهید حاج حسین اسكندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر(ع) و شهید محمدحسین حسنیان فرمانده گردان المهدی(عج) به همراه 120 همرزم خود در این عملیات به شهادت رسیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار