تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۵۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
اقدام سرباز فداکار شوش مایه مباهات است / فرهنگ ایثار هنوز در جامعه نفس می‌کشد
در حالی که نسل جوان امروز متهم به بی توجهی و فراموش کردن ارزش های اخلاقی و جوانمردی هستند و گفته می شود که غیرت و ایثار جای خود را به منفعت طلبی و سودپرستی داده است، جوانی پیدا می شود که بالاترین سرمایه اش را برای نجات انسان دیگری فدا می کند
خوزنیوز: رئیس دانشگاه  علوم پزشکی اهواز به همراه دکتر علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با حضور در منزل زنده یاد علی دیناروند، سرباز فداکار شوشی که  جان خود را برای نجات دختر بچه ای فدا کرده بود، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان وی از خداوند منان، برای آن فقید سعید طلب مغفرت و برای خانواده صبر جزیل مسئلت کردند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی در این دیدار بیان داشت: اتفاقی که افتاد هرچند بسیار تلخ و تأثر برانگیز بود، اما مایه مباهات برای خانواده دیناروند به شمار می آید.

وی افزود: در حالی که نسل جوان امروز متهم به بی توجهی و فراموش کردن ارزش های اخلاقی و جوانمردی هستند و گفته می شود که غیرت و ایثار جای خود را به منفعت طلبی و سودپرستی داده است، جوانی پیدا می شود که بالاترین سرمایه اش را برای نجات انسان دیگری فدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این حرکت باید در شهر شوش برجسته شده و این سرباز فداکار به عنوان الگو و نماد ایثارگری در شهر شوش مطرح شود.

ایدنی ادامه داد: کاری که این جوان شوشی انجام داده، کار کمی نیست چون بار اخلاقی خیلی خوبی دارد و فرهنگ ارزشی خاصی را در میان جوانان شهر ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: اگر این نماد و ارزش اخلاقی زنده شود، بخشی از آلامی که به خانواده این جوان وارد شده، تسکین می یابد و لازم است کاری کنیم که تحمل رنج و درد فقدان این جوان فداکار برای خانواده اش آسانتر شود.

رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: این حرکت نشان داد که ارزش هایی مثل جوانمردی، گذشت و فداکاری هنوز جامعه زنده است و جوانان ما این ارزش های اخلاقی را فراموش نکرده اند.

اقدام سرباز فداکار شوش مایه مباهات است / فرهنگ ایثار هنوز در جامعه نفس می‌کشد


شایان ذکر است زنده یاد علی دیناروند پس از نجات دختربچه ای از رودخانه کرخه شوش، بر اثر خستگی و وجود سازه های بستر رود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
حیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
7
معنای واقعی غیرت و شهامت
انشاا... با ساقی دشت کربلا محشور بشه

هر کسی این کار رو نمیکنه . مرد میخواد
و او مرد بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
9
دست این دونفر هم درد نکنه که مایه دلگرمی هست که تو مسولین همچین انسانهایی پیدا میشن به ارزشها احترام بذارند و این همه راه برند شوش دیدار این خانواده داغدار و برجسته کردن موضوع.احسنت .آفرین
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
خداوند به این خانواده محترم صبر بدهد و روح مرحوم را رحمت بیکران عنایت فرماید.
:
:
:
آخرین اخبار