تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره شهید مدافع حرم سردار علی‌محمد قربانی امشب برگزار می شود
اولین یادواره شهید مدافع حرم سردار «حاج علی‌محمد قربانی» در اهواز برگزار می‌شود

اولین یادواره شهید مدافع حرم سردار «حاج علی‌محمد قربانی» دوشنبه 3 خرداد، با سخنرانی حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» و مدیحه سرایی «حاج صادق آهنگران» در مسجد مهدی منتظر اهواز برگزار می‌شود.

یادواره شهید مدافع حرم سردار علی‌محمد قربانی

سردار شهیدحاج علی‌محمد ‌قربانی یازدهمین شهید مدافع حرم خوزستان است که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س)  به شهادت رسید وتاکنون پیکر پاک و مطهر  ایشان به کشور ایران منتقل نشده است.

شهید والا مقام علی محمد قربانی در سال 1345 در روستای به نوار ناظر شهرستان اندیمشک متولد و با ورود به عرصه جوانی و پس از شرکت فعال در مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاه، لباس رزم پوشید و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد عل و از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، وی به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی کرد.

این شهید والا مقام در عملیات‌های فتح المبین، کربلای 4، والفجر 8، بیت المقدس 2، بیت المقدس 7، نصر 4، طریق القدس، خیبر، بدر، والفجر 10، کربلای 5 و بسیاری از عملیات‌های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضوری فعال  داشت..

شهید قربانی پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روسای بانک‌های انصار اندیمشک، دزفول و کلان شهر اهواز و رئیس حراست شهرداری‌های کلان شهر اهواز و خوزستان به مردم خدمت صادقانه داشت.

این شهید والامقام اسوه اخلاق و ایمان بود و  در عرصه فوتبال نیز مدت 10 سال ریاست هیئت فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش شهرستان از این شهید درس اخلاق آموختند.

بیش از این دو یادواره شهدای مدافع حرم شمال استان به میزبانی حماسه ساز چهارم آذر ماه در شهر سرور و ایثار اندیمشک برگزار شده بود.

مرجع/شهیدخبر


:
:
:
آخرین اخبار