تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح آب و فاضلاب روستایی در خصوص دو خبر
خوزنیوز: بی آبی اهالی روستای بروایه تریچی تکذیب می شود. روستای بروایه تریچی یکی از روستاهای دهستان الهایی واقع در بخش مرکزی است که آب شرب مورد نیاز آن بصورت روزانه از تاسیسات قدیمی مراونه واقع در روستای مراونه بیت صحین تامین می گردد. شبکه توزیع آب شرب فعلی مورد بهره برداری این روستا قدیمی است ولیکن به منظور بهبود کمی و کیفی آب شرب روستا همچنین به دلیل توسعه و افزایش جمعیت روستا شبکه توزیع آب شرب جدیدی کارگذاری شده و آماده اتصال است.

به علت عدم همکاری اهالی دارای انشعاب غیر مجاز برای اخذ انشعاب مجاز و قانونی (این روستا 65 انشعاب مجاز و 20 انشعاب غیر مجاز دارد) و همچنین عدم پرداخت بدهی آب بهاء ، از شبکه آب شرب جدید روستا بهره برداری نشده است و در صورت همکاری اهالی یعنی جمع آوری انشعابات غیر مجاز و اخذ انشعاب مجاز همچنین پرداخت بهای آب مصرفی خود این موضوع در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد و تنها تعدادی از خانوار که در اثر توسعه روستا از شبکه توزیع قدیمی فاصله دارند و دچار افت فشار آب در مقاطعی می شوند از کمیت مناسب برخوردار خواهند شد.

در این میان انشعابات غیر مجاز و مصارف غیر شرب نیز سهم بسزایی در افت فشار آب شرب اهالی روستاها دارد.

روستای بروایه تریچی 65 مشترک دارد که تعداد 58 مشترک در مجموع مبلغ 269 میلیون و 911 هزار 330 ریال به امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز بدهی دارند که همین موضوع مشکلات بسیاری را برای تامین هزینه های جاری و خدمت رسانی به اهالی روستا به وجود آورده است، آب بهای دریافتی از مشترکین صرف تامین هزینه های خدمات برای خود روستاییان می شود.

گفتنی است؛ این روستا یکی از روستاهای تحت پوشش پروژه آبرسانی الهایی است که در حال حاضر به علت عدم تامین اعتبارات لازم فرآیند اجرایی آن متوقف شده است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و بهره برداری از این پروژه ضمن جمع آوری تاسیسات قدیمی مراونه، شاهد افزایش چشمگیری در کیفیت و کمیت آب روستا خواهیم بود.

ضمنا شرکت های آب و فاضلاب روستایی بر اساس قانون متولی تامین آب دام و احشام روستاییان نیستند و مسوولیتی در این زمینه متوجه شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نمی شود.

جوابیه آب و فاضلاب روستایی به خبر « 70 روستای رامهرمز با قطعی مکرر آب آشامیدنی روبرو هستند»

خط انتقال آب سید حسن آب شرب 27 روستای بخش رغیوه شهرستان هفتکل و 9 روستای شهرستان رامهرمز را تامین می کند اما تحت پوشش آب و فاضلاب شهری این شهرستان می باشد که این موضوع با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرها و روستاها میان شرکت های آبفای شهری و روستایی معمول است همانگونه که در برخی نقاط شهری استان خوزستان با توافقات به عمل آمده تامین آب شرب بر عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

در گزارش عنوان شده بود وظیفه تعمیر و نگهداری بخشی از خط انتقال سید حسن به آبفاهای روستایی هفتگل و رامهرمز واگذار شده است که هرگونه توافق برای واگذاری تعمیر و نگهداری بخشی از خط انتقال سید حسن تکذیب می گردد و وظیفه نگهداری از این خط انتقال همچنان بر عهده اداره آب و فاظلاب شهری شهرستان رامهرمز است.  

اما بنا بر تاکید مدیرعامل شرکت آبفاروستایی استان و برای رفاه حال اهالی روستاهای تحت پوشش خط انتقال آب سید حسن  امور آب و فاضلاب روستایی شهرستانهای هفتکل و رامهرمز با اجاره بیل مکانیکی و خرید تجهیزات مورد نیاز طی مدت 69 روز کار در 280 نقطه اقدام به تعمیر خط نموده که اقدامات انجام شده برای تعمیر شکستگی ها کم هزینه ای افزون بر 450  میلیون تومان در پی داشته است.

لذا در این رابطه هیچ گونه کوتاهی و کم کاری توسط امور آبفاروستایی شهرستان های هفتکل و رامهرمز صورت نگرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار