تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان امور عشایری کشور
مدیریت مراتع خوزستان به عشایر واگذارمی شود
با توجه به مباحثی که در حوزه مدیریت مراتع در کشور وجود دارد، تلاش می شود تا مدیریت مراتع چرای دام به عشایر واگذار شود.
کرمعلی قندالی گفت :این طرح در چهار استان چهارمحال و بختیاری ،تهران ،اردبیل و خوزستان اجرایی خواهد شد.
رییس سازمان امور عشایری کشور ادامه داد: ، با توجه به مباحثی که در حوزه مدیریت مراتع در کشور وجود دارد، تلاش می شود تا مدیریت مراتع چرای دام به عشایر واگذار شود.
وی ادامه داد: این طرح از سال آینده به شکل پایلوت در چهار استان کشور اجرا می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن در سایر استانهای عشایرنشین کشور نیز اجرایی می شود.
قندالی با اشاه به انعقاد تفاهم نامه ای در حوزه مدیریت مراتع کشور، تصریح کرد: در این تفاهم نامه مواردی از قبیل تقویم کوچ، مدیریت کوچ و احیای مراتع چرای دام پیش بینی شده است.
رییس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید در کشور، افزود: سالانه 150 هزارتن گوشت قرمز از سوی عشایر کشور تولید می شود که با اجرای این طرح تولید گوشت قرمز عشایر هرسال 15 درصد افزایش یافته است.
قندالی خاطرنشان کرد: امید است امسال 3 هزار میلیارد ریال اعتبار وارد زنجیره تولید شود که هم منجر به افزایش تولید گوشت قرمز در کشور و هم افزایش درآمد عشایر می شود.
به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری کشور بر اساس سرشماری ، یک میلیون و 199 هزار در قالب 213 هزار و 173 خانوار اعلام شده که هم اکنون در حدود 32 میلیون هکتار از مرتع را در اختیار دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار