تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جولان خودروهای سنگین در رامهرمز
در بی‌تفاوتی مسؤولان، جولان خودروهای سنگین در سطح شهر آسایش را از مردم سلب کرده‌ است
در بی‌تفاوتی مسؤولان، جولان خودروهای سنگین در سطح شهر آسایش را از مردم سلب کرده‌ است.

سال‌هاست که سطح شهر جولانگاه خودروهای سنگین شده و تاکنون اقدام‌های مقطعی و زودگذر چاره‌ساز نبوده است.

این خودروها که شب و روز در شهر جولان می‌دهند هیچ نهادی با آنها برخورد نمی‌کند و علاوه بر خراب کردن زیرساخت‌های شهری و ایجاد خطرات ناشی تصادف، موجب سروصدا‌های زیاد و به هم ریختن اعصاب مردم شده‌اند.

*صاحبان خودروها کمتر به منافع خود بیندیشند

یکی از شهروندان رامهرمز گفت: صاحبان این خودروها خودشان شهروند این شهر هستند، نمی‌دانم چرا فقط به فکر درآمد هستند و آسودگی مردم و آبادی شهرشان را در نظر نمی‌گیرند، این افراد جدا تا به کجا می‌خواهند عذاب روح و روان مردم شوند.

شهروند دیگری گفت: منزل ما پشت دادگستری است در این خیابان چندین فرد صاحب کامیون هستند که هر روز صبح از صدای گرم کردن خودروهایشان در عذاب هستیم و بعد آن‌چنان تریلی 18 چرخ خود را در خیابان پردست‌انداز به حرکت درمی‌آورند که انگار هرروز صبح زلزله می‌آید.

وی افزود: جداً به چه کسی باید شکایت کنیم، چرا شهر ما آن‌قدر بی‌دروپیکر شده است. چرا مسؤولان در خوابند و فکری به حال این شهر نمی‌کنند، چرا عذاب بی‌تدبیری و عدم قاطعیت مسؤولان شهری را ما مردم باید بکشیم.

خانمی که بچه‌اش را با ترس در بغل گرفته بود، گفت: تو را به خدا می‌بینی که این خودروهای سنگین چه به‌روز ما آورده‌اند، همین‌الان یکی از این خودروهای سنگین از کوچه ما به‌سرعت رد شد و نزدیک بود بچه‌ام را زیر بگیرد.

این خانم ادامه داد: علاوه بر خرابی پل‌ها و جدول‌ها و آسفالت خیابان و آلودگی صوتی محیط زندگی ما را با دود ناشی از اگزوزها می‌آزارند و کسی هم جلوگیری نمی‌کند و مسؤولان در خواب خوش فرورفته‌اند.

شهروند دیگری گفت: متأسفانه در اجرای قانون و مصوبات قاطعیت در کار نیست و صورت‌جلساتی که برای رفع معضلات شهری در جلسات مشورتی ادارات تنظیم می‌شود اغلب روی همان کاغذ باقی می‌ماند و اجرایی نمی‌شود و این‌یکی از معضلات اداری مهم ما در رامهرمز است.

وی ادامه داد: باید ادارات مربوطه با قاطعیت با رانندگان خودروهای سنگین قانون‌شکنی که فقط به فکر درآمد و رفاه خود هستند و نگاه مردم‌داران ندارند و آبادی شهر و آسایش مردم را مدنظر قرار نمی‌دهند برخورد جدی کنند.

این شهروند افزود: تا کی باید این شهر و مردمش چوب بی‌کفایتی و عدم قاطعیت مسؤولانش را بخوردند و هر کس تقصیر را به گردن دیگری بیندازد.

* جرائم ادامه دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی رامهرمز در این رابطه اظهار کرد: جریمه خودروهای سنگینی که وارد شهر می‌شوند همچنان ادامه دارد ولی متأسفانه برای این‌گونه رانندگان جریمه عادی شده و جریمه 20 هزارتومانی برایشان ارزشی ندارد.

حبیب‌الله آباد افزود: خواسته ما از مسؤولان، شورای شهر و مقام قضایی این است که به ما اختیارات بیشتری بدهند تا با اعمال شدیدتر قانون رانندگان متخلف را وادار به اجرای قانون کنیم.

* تصمیمات به‌طور کامل اجرایی نشده است

رئیس شورای شهر رامهرمز در این رابطه اظهار کرد: جلسات متعددی تاکنون در رابطه با این مشکل برگزار شده است و پیشنهادهای متعددی مطرح‌شده که متأسفانه به علت‌های مختلف تاکنون هیچ‌کدام به‌طور صحیح و کامل اجرایی نشده است.

احمد پیروز افزود: با اینکه محل‌های مختلفی در بیرون از شهر در نظر گرفته‌شده انتظار داریم تا رسیدن به مرحله مطلوب رانندگان خودروهای سنگین از ورود به شهر جداً خودداری کنند و باعث بروز مشکلات برای خود و مردم نشوند.

بر اساس این گزارش، باوجود چند پارکینگ خودروهای سنگین در بیرون از شهر، اغلب رانندگان به دلیل اینکه هزینه پارکینگ پرداخت نکنند و کرایه تاکسی و سرویس ندهند، حاضر به همکاری نیستند و خودروهای سنگین خود را با بار و بدون بار، وارد سطح شهر می‌کنند.

این خودروها علاوه بر شکستن لوله‌ها و واردکردن خسارت‌های فراوان به زیرساخت‌های شهری، همچنان سلطان کوچه‌ها و خیابان‌های رامهرمز هستند و این عمل خطرساز همچنان بدون ممانعت ادامه دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار