تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست؛
روایت کودکانه قصه‌های قرآنی برای بچه‌های خرمشهری
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان قصه‌های قرآنی را برای کودکان خرمشهری روایت می‌کنند
خوزنیوز: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان قصه‌های قرآنی را برای کودکان خرمشهری روایت می‌کنند.

به گزارش خوزنیوز؛ نرگس مرادی نصرآبادی مسوول کانون شماره 3 خرمشهر با اعلام این خبر گفت: مربیان کانون داستان‌های قرآنی را با داشتن تنوع و مضامین جامع و کامل در جهت ارتقاء اندیشه کودکان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برای بچه‌ها قصه‌گویی می‌کنند.

وی با بیان این‌که قصه‌های قرآنی با جذابیت‌هایی که دارند، کودکان را جذب می‌کنند و کاملاً غیرمستقیم پند و عبرت می‌دهند افزود: حضور کودکان، حیوانات و طبیعت زیبا و خیال‌انگیز در قصه‌ها از جمله جاذبه‌ها داستان‌های قرآنی هستند.

مرادی نصرآبادی با اشاره به این‌که قصه، نه‌تنها پیام‌های مفیدی برای کودک دارد، بلکه اگر به گونه‌های جذاب و مناسب بیان شود، بچه‌ها می‌کوشند خود را با شخصیت‌های آن قصه همانند سازند تأکید کرد: والدین و مربیان می‌توانند با بیان داستان‌های قرآنی، زمینه رشد شناختی کودک را فراهم سازند، و با ارائه قصه‌های آموزنده و جذاب به ساخت الگوی ذهنی آنان با گرایش‌های معنوی بپردازند و زمینه علاقه کودک و انگیزه‌ی آنان را به مسائل دینی فراهم کنند.

 این مسوول فرهنگی اضافه کرد: در این صورت نوعی اشتیاق در آنان ایجاد می‌شود و در نتیجه کودک و نوجوان از انجام اعمال دینی احساس رضایت می‌کند که این رضایت باعث درونی شدن عمل اخلاقی در آنان می‌شود.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه، شادگان و هفتکل، 58 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های مذهبی میزبان کودکان و نوجوانان هستند و کودکان و نوجوانان را با قرآن کریم، احادیث و احکام آشنا می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار