تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان عنوان کرد:
کار ساخت 615 واحد مسکونی برای محرومان در حال انجام است
مسکن نیاز اصلی مددجویان است و در سال گذشته اعتبارات کمیته امداد در بخش مسکن سه برابر شده و به مبلغ 10 میلیارد تومان رسیده است. در خوزستان کار ساخت 615 واحد مسکونی برای محرومان با کمک سپاه پاسداران در حال انجام است و برای افزایش این اقدامات، تلاش کرده ایم تا از کمک های خیرین مسکن ساز و منطقه آزاد اروند بهر بگیریم و کار را به صورت جدی پیگیری کنیم

خوزنیوز: نخستین نشست خبری مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان عصر روز گذشته در اهواز برگزار شد و موصلی در این نشست به تبیین اهداف و برنامه های کمیته امداد امام خمینی در سال 95 پرداخت.

کار ساخت 615 واحد مسکونی برای محرومان در حال انجام است

به گزارش خبرنگار خوزنیوز مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در ابتدای این نشست: فعالیت های کمیته امداد امام بر سه محور توانمند سازی اقتصادی، توانمند سازی فکری و فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی متمرکز شده است. در بحث توانمند سازی اقتصادی با شناسایی ظرفیت های متناسب با استان خوزستان، در پی ایجاد و حمایت از اشتغال خرد و دارای ارزش افزوده هستیم . بر همین مبنا مذاکرات گسترده ای را با استانداری و صنایع مختلف خوزستان شروع کرده ایم و به دنبال شناسایی و ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان استان هستیم.

وی ایجاد اشتغال خرد و خانگی را یکی از محوری ترین برنامه های کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده ها دانست و گفت: طرح استعداد سنجی، پیش زمینه ایجاد خود اشتغالی و مشاغل خانگی است. پس از این مرحله است که وام به متقاضیان پرداخت می شود و کارشناسان ما نیز برای نظارت و مشاوره با مدد جویان در ارتباط هستند و برای کاهش آسیب ها و یادآوری و جلوگیری از انحرافات احتمالی طرح ها نظارت کافی را اعمال می کنند.

طرح های ما با ضریب خطای کمتر از 10 درصد مواجه بوده اند

وی در همین باره افزود: به ازای هر 150 طرح، یک کارشناس ما کار نظارت و مشاوره را برعهده دارد. تلاش ما این است که میزان خطای طرح های خود اشتغالی و تسهیلات دراین باره را تا حد امکان کاهش دهیم و می توان گفت که با این رو بیش 90 درصد طرح های ما به موفقیت رسیده اند و با ضریب خطای کمتر از 10 درصد مواجه بوده اند.

وی افزود: سیاست و رویکرد غالب کمیته امداد افزایش نقش مردم و توسعه بخش مردمی کمیته امداد است . ما به دنبال افزایش و توسعه ساختار رسمی کمیته امداد نیستیم بلکه با ایجاد مراکز مردمی و حمایت از این بخش ها، کمیته امداد در پی پر رنگ تر و موثر تر کردن حضور مردم در امور خداپسندانه است.

5 درصد از جمعیت خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند

موصلی درباره تعداد افراد تحت حمایت این سازمان گفت: 97 هزار خانوار با جمعیتی معادل 230 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که این تعداد حدود 5 درصد از جمعیت کل خوزستان را تشکیل می دهند. هرچند که این میزان معادل با متوسط کشوری اما ما تلاش می کنیم تا بهره گیری از امکانات و ظرفیت های استان خوزستان و توانمند سازی خانواده ها ، سعی در کاهش آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت پیشین موفقیت های خوبی حاصلی شده است و موید آن نیز 430 هزار خانواری هستند که در ماه پیش از خانواده کمیته امداد جدا شده اند . این خانواده ها به مرحله از توانمندی رسیده اند و از کمک های کمیته امداد بی نیاز شده اند. هرچند که با جدایی آن ها از حمایت های مالی ما، آ این ارتباط قطع نخواهد شد و حمایت و ارتباط معنوی کمیته امداد با این خانواده ها ادامه خواهد داشت.

کار ساخت 615 واحد مسکونی برای محرومان در حال انجام است

پرداخت زکات در خوزستان هر ساله افزایش می یابد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ساله شورای زکات در سطح استان با ریاست نماینده محترم ولی فقیه تشکیل می شود که دبیرخانه این شورا نیز بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) گذاشته شده است. خوشبختانه سهم بالایی استان خوزستان در تولید گندم و خرمای کشور دارد ظرفیت و پتانسیل بالایی را در امر زکات در این استان ایجاد کرده است که با سرمایه گذاری و تلاش در حوزه فرهنگ سازی می توان این ظرفیت ها را شکوفا کرد.

عضو شورای زکات استان گفت: پرداخت زکات در استان هرساله افزایش می یابد . مردم دیندار خوزستان سال گذشته حدود 12 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند اما با توجه به ظرفیت های استان، سال 95 ما مبلغ 18 میلیارد تومان را هدف گذاری کرده ایم. 60 درصد از این دریافتی ها صرف کمک به نیازمندان می شود و 40 درصد دیگر نیز به امور عمرانی در روستاهای محروم تخصیص می یابد. هرچند که ما تلاش می کنیم در کنار این مبالغ، منابع دیگری را نیز جذب کرده و با هم افزایی منابع، مشکلات درمانی و رفاهی روستاییان را حل کنیم.

موصلی در توضیح طرح های حمایتی کمیته امداد از کودکان گفت: دو طرح اکرام ایتام و محسنین برای حمایت از کودکان در کمیته امداد در حال اجرا است . در طرح اکرام ایتام، کودکانی که از نعمت سرپرست محروند مورد حمایت قرار میگیرند. در خوزستان حدود 12 هزار کودک تحت پوشش طرح اکرام ایتام هستند که 3 هزار تن از آنان تا کنون بدون حامی مانده اند و منتظر کمک های خیرین هستند.

وی ادامه داد: طرح محسنین نیز 30 هزار کودک را که سرپرست شان قدرت حمایت از آنان را ندارد تحت پوشش قرار می دهد. متاسفانه از این میزان تا کنون تنها برای 5 هزار و 200 تن از آنان حامی جذب کرده این و کودکان دیگر همچنان در انتظار اقدام خدا پسندانه مردم هستند. باید یاد آور شوم که کمک های حامیان این کودکان بدون واسطه بوده و به صورت مستقیم به حساب مددجویان منتقل می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در پاسخ به خبرنگاران گفت: ما فعالیت های موازی و افزایش موسسات خیریه را برای خود تهدید نمی دانیم بلکه این اقدامات را فرصتی دانسته و به دنبال گسترش بخش مردمی کمک به محرومان هستیم. این اقدامات نشانه کاهش اعتماد مردم به کمیته امداد نیست و همکاری کمیته امداد در این امر می تواند در کمک به محرومان نقش زیادی داشته باشد. هم اکنون اقشار مختلفی از جامعه همچون وکلا، مشترکین صدقات، مودیان مالیات، حامیان فرهنگی و معلمان در حال همکاری با کمیته امداد هستند که تعداد آنان به حدود 300 هزار نفر می رسد. هرچند که ظرفیت های بیشتری دراین باره وجود دارد اما این تعداد بالا نشانگر اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

موصلی تاکید کرد: رویکرد مقام معظم رهبری بر توانمند سازی خانواده ها است و این امر را در حکم انتصاب مهندس فتاح می توان دید. یکی از راهکارهای توانمند سازی خانواده ها افزایش سطح علمی و حمایت از دانشجویان به عنوان عناصر مولد در خانواده و جامعه است . از همین رو کمیته امداد امام خمینی (ره) در خوزستان افتخار حمایت از 29 هزار دانش اموز و 7 هزار دانشجو را در کارنامه خود دارد.

در سال 94، اعتبارات کمیته امداد در بخش مسکن سه برابر شده است

وی در مورد اقدامات کمیته امداد در تامین مسکن برای مددجویان گفت: مسکن نیاز اصلی مددجویان است و در سال گذشته اعتبارات کمیته امداد در بخش مسکن سه برابر شده و به مبلغ 10 میلیارد تومان رسیده است. در خوزستان کار ساخت 615 واحد مسکونی برای محرومان با کمک سپاه پاسداران در حال انجام است و برای افزایش این اقدامات، تلاش کرده ایم تا از کمک های خیرین مسکن ساز و منطقه آزاد اروند بهر بگیریم و کار را به صورت جدی پیگیری کنیم.

:
:
:
آخرین اخبار