تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۲۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس خانه کشاورز هندیجان:
انتقال آب رودخانه زهره به بوشهر را متوقف کنید
مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه‌های خشکیده خوزستان درست کنند
رئیس خانه کشاورز شهرستان هندیجان گفت: برای حفظ کشاورزی و اشتغال مردم هندیجان احداث و ادامه کار کانال انتقال آب به استان بوشهر و دشت لیراوی از رودخانه زهره تعطیل شود.

فتح‌الله الهیاری اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و کاهش آورد رودخانه زهره از سد کوثر بروز پدیده خشک‌سالی طی سال‌های گذشته سبب رکود کشاورزی چند هزارساله هندیجان شده است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه احداث این کانال انتقال آب از رودخانه نیمه‌جان زهره تیر خلاصی بر کشاورزی هندیجان و اقتصاد و منبع درآمد بیش از 70 درصد ساکنین این شهرستان خواهد بود.

رئیس خانه کشاورز بندرهندیجان بیان کرد: از تمام مسئولین بلندپایه در وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان و نمایندگان مردم در حوزه هندیجان و امیدیه و بهبهان خواستاریم که جلوی این طرح غیرقانونی بدون مطالعه را بگیرند.

وی تأکید کرد: مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه‌های خشکیده خوزستان درست کنند.

الهیاری بیان داشت: رودخانه زهره خشک‌شده است اما از این رودخانه به‌صورت کاملاً غیر کارشناسی انتقال آب انجام می‌شود که این امر پذیرفتنی نیست و خواهان انتقال آب از رودخانه کارون به زهره جهت احیای این رودخانه هستیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر رودخانه زهره خشک و بی‌آب شده است و کشاورزی هندیجان به‌طور جدی در حال نابودی است در این صورت چگونه می‌خواهند آب این رودخانه را به استان بوشهر انتقال دهند؟
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
کارون مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
5
چرا دولت بجای انتقال اب کارون به سایر نقاط کشور از ظرفیتهای این رودخانه برای احیای رودها و تالابهای خشکیده خوزستان استفاده نمیکند؟!!
ع ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
4
تا زمانی که مسئولین بی کفایت و غیربومی بر مسند قدرت خوزستان هستند نباید بهتر از این انتظار داشته باشیم
:
:
:
آخرین اخبار