تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اندیمشک:
بیش از 37 هزار پرونده قضایی در اندیمشک رسیدگی شد
در یک سال اخیر بیش از 41 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان شده که از این تعداد 37 هزار و 427 مورد رسیدگی و منجر به صدور رای شد
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت:در یک سال اخیر بیش از 41 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان شده که از این تعداد 37 هزار و 427 مورد رسیدگی و منجر به صدور رای شد.

صادق جعفری چگنی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اندیمشک در مصلای جمعه افزود:عملکرد قابل قبول دستگاه قضایی اندیمشک در یکسال اخیر موجب کسب رتبه سوم اندیمشک از بین 32 حوزه قضایی استان شد.

وی اظهار کرد:روند اقدام های انجام شده در دستگاه قضایی شهرستان اندیمشک علیرغم کمبود شدید کادر اداری و قضائی انجام شده است به طوریکه در دستگاه قضایی تنها 55 درصد کادر اداری و قضایی فعال وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر دادگستری این شهرستان دارای هشت قاضی بوده و این در حالی است که به 17 نفر قاضی نیاز است.

جعفری چگنی گفت:تعامل دستگاه قضایی در اندیمشک با سایر ارگان ها مناسب است و همکاران ما با قدرت و صلابت از دخالت در کار دادرسی و قضایی نیز جلوگیری کرده اند.

وی گفت:در یکسال اخیر در بحث طلاق 642 پرونده منجر به طلاق داشته ایم که متولیان فرهنگی باید برای کاهش این آمار همت کنند و برای تحکیم بنیان خانواده ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

دادستان اندیمشک عمده آمار جرایم را سرقت، درگیری، مواد مخدر، تصادفات و تهدید و توهین دانست و گفت: با اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در شهرستان شاهد آثار مطلوب این امر در کاهش برخی جرایم مانند مواد مخدر و سرقت بوده ایم.

وی افزود:در انتخابات نیز دستگاه قضایی با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این حوزه حضور بسیار موثر داشت که موجب برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این شهرستان شد.

جعفری چگنی در بخش دیگری از سخنان خود هوشیاری دستگاه قضایی برای انجام وظایف محوله را بسیار دقیق دانست و اظهار کرد:پارسال در حوزه امنیتی پرونده ای داشتیم که گروههای نفاق اقدام به فریب جوانان می کردند که عوامل آن دستگیر شدند و پرونده مربوطه آماده برای صدور کیفرخواست است.

وی بیان کرد: در خصوص حفظ اراضی ملی و دولتی کارهای خوبی انجام شد و هشت هکتار از اراضی پایگاه چهارم شکاری با تلاش دستگاه قضایی به آنان برگشت داده شد و برای اراضی پشمینه زار نیز تلاش های خوبی برای رفع تصرف انجام شده است.

وی گفت:دستگاه قضایی تاکنون موفق به صلح و سازش برای دو پرونده قتل در این شهرستان شده و برای سه مورد پرونده دیگر نیز در حال تلاش است.

وی استفاده از ظرفیت سران طوایف و بزرگان را مهم خواند و گفت:برقراری ارتباط بهتر با مردم و مشارکت حداکثری آنان در برقراری عدالت اجتماعی حایز اهمیت است.

وی گفت:از شهروندان تقاضا می شود در خصوص استفاده از سلاح در مراسم ها ، توجه به قانون را در اولویت قرار دهند و با هرگونه استفاده غیر قانونی از سلاح های مجوزدار و بدون مجوز برخورد قاطع قانونی می گردد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار