تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ستاد دیه استان خوزستان عنوان کرد:
وجود ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان
معاون ستاد دیه استان خوزستان با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۳۰۰ زندانی در استان گفت: از این تعداد ۲۸۰ نفر آنان زندانیان جرائم غیرعمد هستند
معاون ستاد دیه استان خوزستان با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۳۰۰ زندانی  در استان گفت: از این تعداد ۲۸۰ نفر آنان زندانیان جرائم غیرعمد هستند.

حجت الاسلام محمد مرعشی شنبه شب درآئین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در محل باشگاه گلستان افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداری ها، ائمه جمعه و روسای دادگستری در استان خوزستان از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲۶ جشن گلریزان در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: آخرین جشن گلریزان امسال نیز روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در شهر اهواز برگزار می شود که در این جشن کل مبلغ جمع آوری شده از محل کمکهای مردم اعم از خیران، معتمدین و مسئولان اعلام می شود.

معاون ستاد دیه استان خوزستان ابراز امیدواری کرد تا با مبلغ جمع آوری شده زمینه آزادی حداقل ۱۰۰ زندانی مهیا شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ چهار میلیارد تومان از محل کمکهای خیران، معتمدان و مسئولان جمع آوری شد که توانستیم با این مبلغ ۳۰۰ زندانی از سرجمع ۵۸۰ زندانی جرائم غیرعمد استان را آزاد کنیم.

نوعدوستی از ویژگیهای بارز مردم آبادان است

امام جمعه آبادان نیز در ادامه این آئین از انسان دوستی و نوعدوستی به عنوان یکی از ویژگیهای بارز مردم آبادان نام برد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور گفت: از نگاه مکتب اسلامی کمک به همنوع توصیه و تاکید شده است، مگر می شود کسی همنوعش را ببیند و نسبت به او بی تفاوت باشد، نمی شود کسی درد داشته باشد و ما احساس درد نکنیم.

وی افزود: با کمکهای خیران و مردم نوعدوست و مسئولان به طور قطع بخشی از مشکلات و گرفتاریهای خانواده های زندانیان نیز حل می شود.

تلاش برای صدور احکام اعسار

معاون قضایی دادگستری آبادان نیز از تلاش این دادگستری برای صدور احکام اعسار خبر داد و گفت: جشن گلریزان (کمک به همنوع) سنت حسنه ای است که پیامبر اکرم(ص) ما را به انجام آن توصیه کرده و خوشبختانه آئین بسیار خوبی نیز برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرزاق بدری ابراز امیدواری کرد با تلاش و همراهی مردم و مسئولان بتوان زمینه خروج زندانیان جرائم غیرعمد از زندان و بازگشت آنان به آغوش خانواده شان را فراهم کرد.

وی از تلاش دادگستری آبادان برای دریافت مجوز صدور احکام جایگزین تعویق جرائم زندانیان غیرعمد (احکام اعسارمطلق) برای دسترسی زندانیان به اموال قابل پرداخت جهت مبلغ تعیین شده برای جرم مربوطه (البته در جرائم غیر عمد) خبر داد.

معاون قضایی دادگستری آبادان ضمن ابراز امیدواری از حضور فعالتر مسئولان دستگاه های اجرایی شهر در آئین های مشابه افزود: حضور و همراهی موثرتر و فعال تر مسئولان در این امر خداپسندانه سبب رفع مشکل و معضل زندانیان (محکومان مالی اعم از مهریه، نفقه و غیره) می شود.

کاهش زندانیان رویکرد دستگاه قضایی است

معاون دادستان آبادان نیز در این مراسم گفت: کاهش زندانیان (جرائم غیر عمد) و فراهم سازی زمینه آزادسازی این زندانیان از جمله رویکردهای دستگاه قضایی است.

سید داود میر شفیعی با اشاره به برگزاری همه ساله جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان افزود: خوشبختانه همراهی و حمایتهای خیران و مسئولان زمینه کمک به این دسته از زندانیان جرائم عمد را موجب شده است که انتظار می رود حجم این کمکها بیشتر شود.

وی با شرح اینکه حکم اعسار برای آن دسته از افرادی اعمال می شود که دارای اموال و دارایی هایی هستند که به دلیل در زندان بودن به آنها دسترسی ندارند، اظهار کرد: با اجرای حکم اعسار، فرد زندانی می تواند از اموال خود مبلغ جریمه ای را که بر عهده اش است به طور اقساط پرداخت و خود نیز دیگر در زندان نباشد.
 
در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد آبادان مبلغ ۱۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از محل کمکهای مردمی و دستگاه های اجرایی جمع آوری شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار