تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد:
پرداخت تسهيلات كم‌بهره به متقاضيان سرمايه‌گذاري
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از پرداخت تسهيلات كم بهره به متقاضيان سرمايه گذاري خبر داد
خوزنیوز: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از پرداخت تسهيلات كم بهره به متقاضيان سرمايه گذاري خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در نشست كارگروه ساماندهي مشاغل شهري، رويكرد اقدامات اشتغال زايي استان را بر مبناي اقدام و عمل، تحقق اقتصاد مقاومتي عنوان كرد.

وي بر ضرورت استفاده از فرصت هاي موجود براي رسيدن به هدف تاكيد كرد و گفت: رويكرد و اولويت اصلي دولت در اشتغال زايي حمايت و ساماندهي مشاغل خرد و متوسط است.

صفائي افزود: در زماني نه چندان دور در خوزستان شغل هايي وجود داشت كه نه تنها در كشور بلكه در كشورهاي همسايه نيز بازار خوبي داشت اما متأسفانه اين مشاغل سنتي به دليل بي توجهي تقريبا رو به زوال هستند؛ ان شاا... با حمايت مالي و آموزش هاي مهارتي اين مشاغل را احيا مي كنيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: يكي ديگر از كارهايي كه با جديت به دنبال آن هستيم ساماندهي و تمركز دست فروشان شهري است كه در گام نخست شهرستان آبادان به عنوان شهر پايلوت در اين زمينه انتخاب شده است. بعد از بررسي نقاط ضعف و قوت اين طرح، شهرستان اهواز در گام بعدي اجرايي اين طرح قرار دارد.

صفائي هدف از اجراي طرح ساماندهي مشاغل شهري را امنيت اجتماعي و نظارت بر كيفيت محصولات و نحوه فروش دانست و افزود: با  اجراي اين طرح با تمركز دست فروشان فضاي عمومي شهر نيز زيباتر خواهد شد.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود به ظرفيت هاي اشتغال زايي كاروان راهيان نور اشاره كرد و گفت: بايد از ظرفيت مناطقي كه مورد بازديد كاروان راهيان نور قرار مي گيرند براي توسعه منطقه استفاده كرد و در اين باره صنايع دستي مي تواند به عنوان يك ظرفيت در اشتغال اين مناطق كمك كرد.

وي افزود: براي رسيدن به اشتغال پايدار و ساماندهي كالاهايي كه از طريق لنج داران به منطقه ورود پيدا مي كنند با صدور كارت هاي بازرگاني و تعيين محلي براي ارايه كالاهاي خود، باعث رونق اقتصادي و افزايش درآمد و معيشت مردم منطقه شد.

صفائي تاكيد كرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي زمينه حضور مردم را در امر سرمايه گذاري فراهم مي كنيم و با پرداخت تسهيلات كم بهره از محل صندوق كارآفريني اميد، اميدواريم شاهد جهش اقتصادي در مناطق حاشيه اي و مناطق محروم شويم.

در ادامه اين جلسه رييس صندوق كارآفريني اميد گزارشي از وضعيت پرداخت تسهيلات كم بهره اشتغال زايي در استان ارايه كرد.
:
:
:
آخرین اخبار