تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتحادیه تعمیرکاران صوتی و تصویری اهواز:
ادغام واحدهای صنفی باید کارشناسانه و دقیق انجام شود
رئیس اتحادیه تعمیرکاران صوتی و تصویری و تولید کنندگان قطعات الکترونیک اهواز گفت: ادغام واحدهای صنفی باید با کارشناسانه و دقیق انجام می‌شود و طرح‌هایی که تاکنون در این زمینه اجرا شده، معضلاتی را به دنبال داشته است
رئیس اتحادیه تعمیرکاران صوتی و تصویری و تولید کنندگان قطعات الکترونیک اهواز گفت: ادغام واحدهای صنفی باید با کارشناسانه و دقیق انجام می‌شود و طرح‌هایی که تاکنون در این زمینه اجرا شده، معضلاتی را به دنبال داشته است.

محمد امین لو اظهار کرد: ادغام واحدهای صنفی همگن و یا با فعالیت‌های مشابه در کنار مزایایی که دارد، معضلات و مضراتی را نیز ایجاد می‌کند.

وی افزود: با مشاهده تاریخچه اتحادیه‌های صنفی در 30 سال گذشته می‌بینیم که به کرات طرح‌های زیادی برای ‌ادغام واحدهای صنفی به اجرا گذاشته و سپس از دل برخی حوزه‌های یک اتحادیه، مجددا یک اتحادیه دیگر تشکیل شد.

امین لو تصریح کرد: این طرح به علت عدم اشرافیت رئیس اتحادیه به تمام فعالیت‌های صنفی زیر مجموعه آن اتحادیه، همواره معضلاتی را به دنبال داشته‌ است زیرا در ادغام واحدهای صنفی، فعالیت یا فعالیت‌های صنفی به یک اتحادیه افزوده می‌شود. قبل از این‌که یک اتحادیه فرصت ساماندهی خود را بیابد، مشاهده می‌کنیم مجددا از نو طرحی برای ادغام اتحادیه‌ها به اجرا گذاشته می‌شود؛ بنابراین تمام این طرح‌ها به نوعی آزمون و خطا است.

امین لو خاطرنشان کرد: برای مثال اکنون اتحادیه ابزار و یراق که مسئولیت ارایه خدمات در زمینه ابزار آلات صنعتی، وسایل ایمنی، کپسول‌های آتشنشانی و لباس کار را بر عهده دارد مدعی است که باید اصناف ارایه دهنده دزدگیر زیر مجموعه اتحادیه تعمیرکاران صوتی و تصویری قرار بگیرد، در صورتی که نصب دزدگیر در اماکن و یا در اتومبیل‌ها کاری فنی است و به ماهیت کار اتحادیه تعمیرکاران صوتی و تصویری ارتباطی ندارد.

وی با تاکید بر کار کارشناسانه و دقیق در اجرای طرح‌های ادغام اتحادیه‌های صنفی عنوان کرد: به نطر می‌رسد اتاق اصناف به دنبال این است که با اتحادیه‌های کمتری سروکار داشته باشد و برای مثال بجای این‌که با حدود 60 رئیس اتحادیه ارتباط داشته باشد، با حدود 20 رئیس اتحادیه ارتباط برقرار کند و از این طریق کار خود را راحت‌تر کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار