تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان:
شهرک‌های تخصصی کشاورزی در خوزستان احداث می‌شود
برای مناطقی که مزیت‌های کشاورزی از صنعتی بیشتر است در حال پیگیری شهرک‌های تخصصی کشاورزی هستیم
مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان گفت: برای مناطقی که مزیت‌های کشاورزی از صنعتی بیشتر است در حال پیگیری شهرک‌های تخصصی کشاورزی هستیم.

امید حاجتی عصر روز سه شنبه در شورای اداری استان خوزستان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که چند مولفه را در بر دارد؛ از جمله اینکه اقتصادی فرصت ساز، انعطاف‌پذیر و مولد باشد.

وی افزود: از دیگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی این است که با توان داخلی به شکوفایی اقتصاد بپردازد و نیز به ظرفیت‌های خارجی توجه کند. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مقاوم در برابر تهدیدات خارجی و کشور را از حالت ایستایی به پویایی در اقتصاد حرکت می‌دهد. واژه اقتصاد مقاومتی صرف وجود تحریم‌ها نیست که مطرح می‌شود بلکه همه کشورهای جهان نگاهی نسبت به این موضوع دارند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان با اشاره به اینکه با اقتصاد مقاومتی اگر به دلایلی از تعادل اقتصادی خارج شدیم توان برگشت را خواهیم داشت، بیان کرد: سال‌ها است که می‎خواهیم از تک محصولی بودن و وابستگی به نفت خارج شویم ولی تا کنون در عمل این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ‌هایی که ایشان داشتند به عنوان یک  سند بالادستی برای اجرای اقتصاد مقاومتی بود و امسال نیز تأکید شد با کم کردن شعارها به سمت خروجی بیشتری برویم. در سطح ملی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که به طبع آن در استان نیز به ریاست استاندار این ستاد تشکیل شده است.

حاجتی عنوان کرد: بر اساس اولویت‌هایی که امسال در قانون بودجه و در سطح ملی باید تعیین شود پیشنهاداتی در قالب برنامه ارائه شده است. خوزستان به عنوان استان پایلوت در این زمینه باید سهمش را نسبت به اولویت‌های 7گانه تعیین کند. ساماندهی بنگاه‌های تولیدی در اولویت هستند که اعتبار 434 میلیار تومان تسهیلات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه کشور و خوزستان با شرایط رکود مواجه و بسیاری از واحدهای تولیدی زیر ظرفیت‌هایشان در حال فعالیت هستند، افزود: بحث واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در سطح ملی مطرح است که در استان نیز 188پروژه شناسایی شده و درحال ابلاغ برای واگذاری به بخش خصوصی هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان درباره توزیع اعتبارات امسال بیان کرد: یک بخش از اعتبارات امسال به پرژه‌های بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده می‌شود؛ حدود 400 پروژه را تا پایان دوره مالی به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیاست‌گذاری‌ها در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی است، گفت: برای مناطقی که مزیت‌های کشاورزی از صنعتی بیشتر است در حال پیگیری شهرک‌های تخصصی کشاورزی هستیم. 15 شهرک‌ تخصصی کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق در نظر گرفته شده است.

حاجتی افزود: اولویت ساخت این شهرک‌ها با شهرستان‌هایی است که نرخ بیکاری بالایی دارند. نرخ متوسط بیکاری در استان25.7 درصد است به طوری که مسجد سلیمان با 43.5، باوی، دشت آزادگان، شادگان و کارون با 35.5 بیشترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارند.

وی افزود: از نظر وضعیت درآمدی و توزیع ثروت، غرب خوزستان از شرق بهتر است، برای شرق استان برنامه‌ریزی‌هایی شده که طرح توانمندسازی شهرستان‌های زاگرس‌نشین استان‌های 5 گانه با 90 درصد پپیشرفت کاری، از برنامه‎ها به شمار می‌رود؛ قرار است از ظرفیت‌های ملی در این طرح استفاده شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان بیان کرد: کنترل حاشیه‎‌نشینی و توانمندسازی روستایی با کمک برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نیز سپاه از برنامه‌های در نظر گرفته شده است. واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و مشارکت بخش خصوصی برای به اتمام رساندن پروژه‌ها، جذب سرمایه‎گذار و کسب سهم بیشتر از اعتبارات ملی در ارزیابی عملکرد دستگاه ها لحاظ می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار