تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان:
برنامه های قرآنی نباید مختص ماه رمضان باشد
باتوجه به ظرفیتی که در زمینه های قرآنی در استان وجود دارد، طرح ها و برنامه های قرآنی نباید مختص ماه رمضان باشد
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان بر بومی سازی تلاوت های پیش از اذان تاکید کرد وگفت: باتوجه به ظرفیتی که در زمینه های قرآنی در استان وجود دارد، طرح ها و برنامه های قرآنی نباید مختص ماه رمضان باشد.

مسلم رحیمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از قاریان استان خوزستان اظهارکرد: برگزاری برنامه های جمع خوانی در ایام ماه رمضان از اقدامات شایسته ای است که سه سال پیاپی در سطح استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای خوزستان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه نغمه های قرآنی در شب های جمعه از برنامه های در حال پخش از صدا و سیمای مرکز خوزستان است که امید است بتوانیم با همفکری قاریان برجسته و اساتید قرآنی استان کیفیت این برنامه را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: ضبط تلاوت قاریان برجسته خوزستان برای پخش پیش از اذان از شبکه استانی از برنامه های امسال ماست چرا که در خوزستان ظرفیت های بالای قرآنی وجود دارد.

وی گفت: ضبط تلاوت قاریان خوزستان آغاز شده و در دهه کرامت پخش آن از شبکه استانی آغاز می شود.

 برنامه های تجلیل بهترین روند برای رشد قاریان قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان حمایت از قاریان استان را یکی از وظایف اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برشمرد و گفت: برنامه تجلیل از قاریان قرآنی استان در بحث فرهنگ سازی، بهترین روند برای رشد قاریان به شمار می رود.

برنامه های قرآنی نباید مختص ماه رمضان باشدحجت الاسلام محمدحسین بلک روز چهارشنبه درحاشیه آیین تقدیر از قاریان و تالیان(تلاوت کنندگان) قرآنی برنامه زمزمه های آسمانی جمع خوانی 30 جزء در 30 شهر خوزستان درجمع خبرنگاران اظهارکرد: باتوجه به تلاش مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای خوزستان 30 برنامه جزء خوانی قرآن در ماه رمضان به صورت مستقیم در سراسر استان برگزار و پخش شد که جا دارد از تمامی دست اندرکاران این برنامه ها قدردانی کنیم.

وی افزود: در این آیین 55 قاری که مسئولیت جزء خوانی در ایام ماه رمضان را برعهده داشتند، حضور داشته و همچنین به زوایای برگزاری جزءخوانی و ارتقای کیفی آن پرداخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: با تعاملی که با شورای عالی قرآنی کشور داشته ایم تاکنون حدود 60 نفر از تالیان قرآن کریم مورد تایید قرارگرفته اند که سعی داریم در سطح خوزستان از این قاریان برجسته استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به کثرت جمعیت خوزستان و استعداد بالای قرآنی در آن، پیش بینی می شود تعداد قاریان استان تا 85 نفر ارتقا یابد اما مراحل مختلف آن باید سپری شده و شورای عالی قرآنی نیز با حفظ ضوابط خود، این روند را برای ما تسهیل کند.

حجت الاسلام بلک گفت: درخوزستان این ظرفیت وجود دارد که 85 نفر از قاریان برجسته را که می توانند در رسانه ملی تاثیرگذار باشند را معرفی کنیم اما رسیدن به این میزان نیازمند بالابردن کیفیت برنامه های قرآنی در استان است.

وی افزود: بخشی ازبرنامه های قرآنی ما در مجموعه های دارالقرآن و بخش قابل توجهی نیز درموسسات قرآنی دنبال می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هم اکنون 200 موسسه قرآنی به صورت رسمی در خوزستان تشکیل شده و اساتید برجسته استان وظایف اجرای برنامه ها را برعهده دارند و همچنین حدود 100 مرکز خانه قرآنی روستایی وجود دارد که فعالیت خوبی دارند.

وی اظهار کرد: برنامه مشترک دیگری که قرار است با همکاری صدا و سیمای خوزستان اجرا شود پخش تلاوت های قاریان استان در شبکه ملی است و این امر حرکتی نو دربه صحنه آوردن قاریان برجسته است.

آیین تقدیر از قاریان و تالیان قرآنی برنامه زمزمه های آسمانی جمع خوانی 30 جزء در 30 شهر استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان استان در سرسرای شهید زمانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار و از 46 قاری برتر تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار