تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
خوزستان همواره شاهد خسارت های جبران ناپذیر زیست محیطی بوده است
ین استان همواره خسارت های جبران ناپذیر زیست محیطی ر را شاهد بوده است به گونه ای که برخی موارد، جامعه سالم را فدای توسعه نامتوازن کرده است
 استاندار خوزستان گفت: این استان همواره خسارت های جبران ناپذیر زیست محیطی ر را شاهد بوده است به گونه ای که برخی موارد، جامعه سالم را فدای توسعه نامتوازن کرده است.

غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با مسئولان صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تالار آفرینش ماهشهر گفت:محیط زیست سالم همواره از نخستین نیازهای زندگی سالم بوده است، ولی با بی توجهی و اولویت قرار گرفتن افزایش ثروت و توسعه نامتوازن، خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شده است.

وی اظهار داشت:استان خوزستان پس از جنگ تحمیلی به دلیل دارا بودن پتانسیل های ویژه، متحمل خسارت های زیان آور در محیط زیست شده است که می توان یکی از دلایل این موضوع را بی توجهی به توسعه پایدار همه جانبه و پیگیری توسعه یک سویه دانست.

استاندار خوزستان با تشریح نقش استان در ارز آوری و توسعه اقتصادی کشور، گفت:با پذیرش این اصل مهم، انتظار می رود که توجه ویژه ای نیز به توسعه پایدار این استان شده و سلامت محیط زیست استان و ساکنان آن تامین شود.

شریعتی در ادامه سخنانش با بیان مشکلات زیست محیطی استان خوزستان، گفت:مردم این خطه طی سال های اخیر شاهد افزایش شدید گرما، تشدید پدیده ریز گردها و افزایش سموم آلاینده در خاک و هوا بوده اند، لذا باید به مسائل زیست محیطی استان نظیر احیای تالاب هورالعظیم به عنوان خواسته جدی مردم، توجه ویژه شود.

گفتنی است؛ آئین حذف واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید، کلنگ زنی واحد پساب صنعتی پتروشیمی بندرامام عصر سه شنبه با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حافظت محیط زیست و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
آقای استاندار اگه میتونی فدا بشی برای مردمت وایسا ودفاع کن! اگه میخای به نون و نوائی برسی وقت مردم تلف نکن وحق الناس رو به گردنت ننداز!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار