تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله جزایری تاکید کرد:
لزوم توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای برای رفع بیکاری
باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان توسعه و گسترش پیدا کند تا مشکل عظیم بیکاری با کسب مهارت، کاهش پیدا کند
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان توسعه و گسترش پیدا کند تا مشکل عظیم بیکاری با کسب مهارت، کاهش پیدا کند.

صبح امروز مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان،معاونان، روسای مراکز آموزشی همچنین کارشناسان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با حضرت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز به مناسبت هفته مهارت و ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌‌ای در بیت وی دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله محمد علی موسوی جزایری با بیان اینکه خدمات فنی و حرفه‌ای بسیار بالا است اظهار کرد: دانشگاه‌ها مختلف هستند آموزش برخی دانشگاه‌ها کاربردی و بسیاری از آنها کاربردی نیست.

وی تصریح کرد: آموزشی که مشتری خود را داشته باشد و معضلات آموزشی را حل و جبران کند در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود بنابراین افراد با وجود تحمل هزینه‌های زیاد بیکار می‌مانند و تنها راه حل این مشکل آموزش فنی و حرفه‌ای است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نیاز ضروری جامعه تاکید کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای منشا اشتغال و توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار است.

وی بیان کرد: تعمیرات وسایل خانگی، تهیه قطعات یدکی، ارتقای کیفیت تولید صنایع و کارخانه‌ها با آموزش فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است و این نشان از اهمیت آموزش مهارتی در جامعه است.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: به علت کمبود نیروهای فنی و ماهر بسیاری از کارها به موقع صورت نمی‌گیرد لذا با تربیت نیروهای انسانی ماهر و متخصص می‌توان عرضه و تقاضای نیاز جامعه را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه به منظور کاهش نرخ بیکاری و اشتغال جوانان نقش فنی و حرفه‌ای غیر قابل انکار است ابراز امیدواری کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان توسعه و گسترش پیدا کند تا مشکل عظیم بیکاری با کسب مهارت، کاهش پیدا کند.

امام جمعه اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای راه حل اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری در استان شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار