تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۸۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرجی تا نیمه هفته ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده شرجی در استان تا نیمه هفته جاری خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده شرجی در استان تا نیمه هفته جاری خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: ادامه انتقال جریانات گرم و مرطوب جنوبی از روی خلیج فارس به عرض‌های بالاتر موجب انتقال رطوبت به این مناطق می‌شود که در پی‌ آن پدیده شرجی را در استان خوزستان شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که پدیده غالب این هفته در استان خوزستان رطوبت نسبی هوا و شرجی خواهد بود، افزود:‌ رطوبت نسبی صبح امروز در ماهشهر و شادگان به 85، بستان 80، آبادان 80 و اهواز 60 درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود که شرجی همچنان تا اواسط هفته ادامه داشته باشد.

بهادری ادامه داد:‌ ادامه وضعیت شرجی موجب می‌شود که دمای هوا در شهرهای ساحلی حدود یک تا دو درجه سانتی‌گراد نسبت به هفته گذشته که دمای تا 51 درجه را تجربه کردیم، کاهش داشته باشد ولی طبعا دمای احساسی در این روزها بیشتر خواهد بود زیرا رطوبت موجب احساس گرمای بیشترمی‌شود.

وی گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود امروز نیز دمای هوای اهواز و برخی دیگر از شهرها به 49 درجه سانتی‌گراد برسد. با این وجود کاهش ساعت اداری را در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: ‌در 24 ساعت گذشته اهواز، رامهرمز و امیدیه با 49 درجه و ایذه با 24 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار