تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
52 هزار مترمربع از زمین های ملی در گتوند خلع ید شد
52 هزار متر مربع از زمین های ملی بیشه زار چم عربان در بخش عقیلی این شهرستان از دست زمین خواران خلع ید شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند گفت: 52 هزار متر مربع از زمین های ملی بیشه زار چم عربان در بخش عقیلی این شهرستان از دست زمین خواران خلع ید شد.

حسین محمدی یکشنبه افزود:زمین های بیشه زار پلاک 6 و 7بخش عقیلی این شهرستان موسوم به چم عربان اوایل مردادماه امسال با حضور نماینده دادگستری و کارشناسان این اداره پس از تنظیم صورت جلسه خلع ید ،رفع تصرف شدند.

وی ضمن تقدیر از همکاری و همیاری فرماندار، ریاست دادگستری و دادستان عمومی و دیگر مجموعه اداری و قضایی شهرستان گتوند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی ،آتش سوزی مراتع ،بیشه زارها و قطع درختان را به شماره تلفن رایگان 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کارشناس حقوقی و فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فرد متخلف زمین های مذکور را از طریق عقد قرارداد اجاره با یکی از ارگان های دولتی تصرف کرده بود.

اسلان مرادی افزود: این یگان پس از اطلاع از این موضوع با تنظیم پرونده و ارجاع به دادگستری اقدام و پس از سیر مراحل دادرسی با حضور نماینده دستگاه قضایی زمین های مذکور را از فرد زمین خوار خلع ید کرد.

وی تخریب و تصرف عرصه های طبیعی از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: تصرف و تخریب منابع طبیعی طبق قانون جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می شود.

شهرستان 74هزار نفری گتوند در شمال خوزستان بیش ازیکهزار و 51 هکتار بیشه زار و
46 هزار و 881 هکتار مرتع دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گتوند
:
:
:
آخرین اخبار