تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نمایشگاه هفته دولت میراث فرهنگی انجام شد؛
نمایش 4000 سکه کشف‌شده در غرفه یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان
یگان حفاظت از آثار تاریخی میراث فرهنگی خوزستان با حضور در نمایشگاه هفته دولت و به نمایش گذاشتن بخشی از کشفیات و کارنامه پنج‌ماهه نخست سال 95 نگاه مشتاق بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود جلب کرد.
 یگان حفاظت از آثار تاریخی میراث فرهنگی خوزستان با حضور در نمایشگاه هفته دولت و به نمایش گذاشتن بخشی از کشفیات و کارنامه پنج‌ماهه نخست سال 95 نگاه مشتاق بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود جلب کرد.
  فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: در غرفه یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان بیش از 4 هزار سکه کشف‌شده و مجسمه‌های بدل و... به نمایش گذاشته شده که باعث استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته دولت شده است.
سرهنگ سیدعامر موسوی خاطرنشان کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری بیش از یکهزار و 604 اشیا از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این مدت 11 قطعه اشیا بدل از قاچاقچیان کشف‌شده است و این آثار (کشفیات اصل و بدل) در چهار دفعه کشفیات به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری در پرونده کشفیات آثار تاریخی 46 نفر دستگیرشده‌اند که همه بومی مناطق بوده و به دستگاه قضایی معرفی‌شده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان افزود: در پنج ماه نخست سال جاری 18 مورد حفاری غیرمجاز در سطح استان کشف‌شده است و یک مورد نیز قاچاق آثار تاریخی شناسایی شد.
موسوی گفت: در پنج ماه نخست سال پنج مورد تصرف و تملک حریم و دو مورد ایجاد خسارت به اثر تاریخی شناسایی‌شده و برخورد قانونی در این زمینه انجام‌شده است.
وی با اشاره به سرکشی‌های متعدد یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان به آثار تاریخی عنوان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 34 نفر از حفاران غیرمجاز، قاچاقچیان و .... در استان خوزستان در شهرهای بهبهان، گتوند، مسجدسلیمان، شوش، لالی و... شناسایی و دستگیرشده‌اند و از آن‌ها ادوات حرب، حفاری، فلزیاب و... کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان ضمن تجلیل از زحمات نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان عنوان کرد: همه این کشفیات با کمین‌های دو یا چندروزه انجام و ثبت‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه حراست از آثار تاریخی افتخار یگان حفاظت میراث فرهنگی است، گفت: در پنج‌ماهه منتهی به هفته دولت 12 مورد تعطیلی پروژه‌های عمرانی مخرب آثار تاریخی به‌منظور بررسی بیشتر و کسب مجوز از میراث فرهنگی خوزستان انجام‌شده است.
وی عنوان کرد: به‌منظور ارتقای سطح کیفی نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان در پنج ماه گذشته، 10 دستگاه موتورسیکلت به این واحد افزوده‌شده است، کلاس ضابطان خاص با حضور دادستان برگزارشده و از 12 نفر از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان که در کشفیات و گشت زنی‌ها مشارکت فعال داشته‌اند تجلیل شده است.
موسوی با اشاره به اینکه از توان مردمی برای حفاظت از آثار تاریخی خوزستان بهره خواهیم برد، گفت: به‌منظور افزایش مشارکت مردمی تعداد 30 جلسه با شوراها،بسیج، دهیاری ها و اقشار شهرهای هدف برگزارشده است و طرح میراث بان در 10 شهر استان خوزستان به‌منظور آموزش حفاظت از آثار تاریخی در مدارس انجام‌شده است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: از 15 نفر از افسران ناجا که به نوعی در کشف و دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز و برقراری امنیت گردشگران و مهمانان نوروزی با یگان حفاظت میراث فرهنگی همکاری کرده اند تجلیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای میدانی از آثار تاریخی و یگان‌های حفاظت شهرستانی، سرکشی به محوطه‌های تاریخی، تجلیل از کارکنان ناجا که همکاری نزدیکی با یگان حفاظت آثار در طول سال و ایام تعطیلات نوروز داشته‌اند و سرکشی به ستادهای اسکان ازجمله فعالیت‌هایی است که در ایام نوروز برای رفاه حال گردشگران انجام‌شده است.
:
:
:
آخرین اخبار