تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرشاد عربی:‌ در مسابقات قهرمانی آسیا کم نمی‎گذارم
تالوکار خوزستانی تیم‎ملی ووشو ایران در آستانه پیکارهای قهرمانی آسیا، گفت:‌ چنانچه خودمان باشیم و اجرای خوبی انجام دهیم، قطعاً به لحاظ کسب مدال عملکرد به مراتب بهتری از دوره گذشته خواهیم داشت
فرشاد عربی:‌ در مسابقات قهرمانی آسیا کم نمی‎گذارمتالوکار خوزستانی تیم‎ملی ووشو ایران در آستانه پیکارهای قهرمانی آسیا، گفت:‌ چنانچه خودمان باشیم و اجرای خوبی انجام دهیم، قطعاً به لحاظ کسب مدال عملکرد به مراتب بهتری از دوره گذشته خواهیم داشت.

فرشاد عربی ‌اظهار کرد:‌ اردوی‌ آماده‎سازی‎مان برای مسابقات قهرمانی آسیا را از اوایل خردادماه آغاز کردیم و طی این مدت نیز زیر نظر مربی چینی که برای اولین بار به ایران آمده است، کار کردیم. او در این سه ماهی که ما را تمرین می‎دهد، بسیار به لحاظ فنی و آمادگی جسمانی به بازیکنان کمک کرده است تا آمادگی قابل قبولی را برای مسابقات قهرمانی آسیا به دست بیاورند.

وی با اشاره به وضعیت آمادگی خودش نیز گفت:‌ شرایط بسیار عالی است و امیدوارم که بتوانم نتیجه خوبی را در مسابقات کسب کنم.

این ملی‎پوش ووشو در خصوص مربی چینی تیم‎ملی نیز عنوان کرد:‌ تخصص این مربی در فرم‌هایی است که من انجام می‎دهم که این باعث شده است، پیشرفت به نسبت بهتری را در مقایسه با سال‌های گذشته داشته باشم.

وی افزود: تخصص مربیانی که پیش از این مربی چینی در تیم‎ملی حضور داشتند، در حوزه‎ها و فرم‎های دیگری بود ولی این‎بار حضور این مربی چینی به شخص من واقعا کمک کرده است و همان گونه که گفتم شرایط بسیار خوبی دارم.

عربی شرایط اردوی تیم‎ملی را در آستانه اعزام به تایوان مطلوب توصیف و تصریح کرد:‌ با توجه به این‎که در حال حاضر آسیب‎دیدگی خاصی در اردو نداریم و شرایط بدنی‎مان نیز ایده‌آل است، اعتقاد دارم کل تیم می‎تواند نتیجه خوبی در مسابقات بگیرد؛ با وجود این، نباید فراموش کرد که مسابقات قهرمانی آسیا پیکارهای بسیار سختی است، چرا که تمام قدرت‌های دنیا در همین آسیا هستند.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ با توجه به این موضوع که سهمیه نفرات تیم‎ها در رقابت‎های قهرمانی آسیا نسبت به مسابقات جهانی بیشتر است،‌ این احتمال را می‎دهیم که کشورهای قوی در هر فرم دو نفر را به مسابقات اعزام کنند که این نیز کار ما را دشوارتر خواهد کرد.

تالوکار خوزستانی تیم‎ملی ایران اضافه کرد:‌ اما این‎ها دلیل و بهانه نمی‎شود و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بهترین اجرا را داشته باشیم و بهترین نتیجه را نیز کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که تیم‎ملی در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا یک نقره و یک برنز را در بخش تالو کسب کرده بود، آیا امید می‎رود که این عملکرد در این دوره بهبود یابد؟ بیان کرد:‌ به یاری خدا هدف‎مان همین است و به نظرم اگر مشکلی پیش نیاید، خودمان باشیم و اجرای خوبی نیز داشته باشیم، قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

عربی درباره حریفان اصلی‎اش در مسابقات نیز اظهار کرد:‌ چین، ویتنام، چین تایپه و ماکائو، حریفان اصلی من در مسابقات هستند و ما نیز با شناخت کامل و کافی به مصاف آن‎ها می‌رویم و خود من نیز سال‌ها است که با آن‎ها مسابقه می‎دهم و تمام بازیکنان آن‎ها را می‎شناسم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا قولی جهت کسب مدال در این پیکارها خواهد داد؟ ‌عنوان کرد:‌ قول دادن در رشته ما چندان مناسب نیست و به نظرم کار اشتباهی است ولی باتوجه به شرایطی که دارم و توانی که در خود می‌بینم، قول می‎دهم بهترین عملکرد را از خودم به نمایش بگذارم و چیزی کم نگذارم.

مسابقات قهرمانی ووشو بزرگسالان آسيا از دهم تا پانزدهم شهريورماه در دو بخش مردان و زنان به میزبانی تايوان برگزار مي‎شود که فرشاد عربی و رضا خلف‎زاده نیز دو تالوکار خوزستانی هستند که در این پیکارها با حریفان آسیایی خود رقابت می‎کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار