تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بالدی عنوان کرد:
بررسی عملکرد شهرداری در آواربرداری حادثه انفجار بهارستان اهواز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به انتقادها از تاخیر در آواربرداری حادثه انفجار بهارستان اهواز گفت: ‌در خصوص این حادثه متولی شهرداری است و در این خصوص شهرداری باید پاسخ دهد، البته ما نیز ارایه عملکرد شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در این حادثه را خواستار شدیم.

هاشم بالدی با اشاره به حادثه انفجار گاز شهری که در هفته گذشته رخ داد و مرگ شش شهروند را در پی داشت، اظهار کرد:‌ پس از این حادثه طی یک نامه رسمی از شهرداری اهواز درخواست کردیم که اقدامات و‌ عملکرد خود در این حادثه و همچنین کاستی‌ها و پیشنهادات خود را به ما اعلام کند و ما منتظر ارایه این گزارش هستیم.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی در هنگام آواربرداری که موجب به تاخیر افتادن عملیات شد، افزود: در مواقع بحران تمام دستگاه ها چه دولتی و چه خصوص موظف هستند که امکانات و تجهیزات خود را به کار بگیرند و در عملیات کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ‌در حوادث شهری، شهرداری و آتش نشانی موظف هستند که خود مدیریت کنند و کاستی و کمبودهای را اعلام کنند و البته در بودجه شهرداری‌ها ردیف‌های مشخصی در خصوص فراهم کردن امکانات مورد نیاز در بروز حوادث وجود دارد و این از وظایف شهرداری است.

بالدی ادامه داد:‌ دستورالعمل مدیریت بحران به تمام شهرداری‌های استان ابلاغ شده است و شهرداری‌ها باید آن را در دستور کار قرار دهند؛ آتش سوزی، مدیریت شهر و مشکلاتی که ممکن در شهر رخ دهد و اقدامات لازم، در این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است و به دنبال آن هستیم تا در مدیریت بحران در سطح شهرداری‌ها هماهنگی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که حوادث سطح بندی می شود، عنوان کرد:‌ حوادثی که در سطح شهر رخ می دهد در حوزه شهرداری ها است و مدیریت بحران با شهرداری است و اگر در سطح شهرستان باشد مدیریت آن زیر نظر فرماندار است و سطح های بالاتر از آن استانی و ملی است. بنابراین هر کدام از سطح ها باید هر حادثه توسط نهاد مربوطه مدیریت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به بازدید از محل حادثه انفجار گازشهری گفت:‌ ما این حادثه را بررسی خواهیم کرد، البته در حادثه انفجار گاز شهری در منطقه بهارستان اهواز متولی شهرداری است و در این خصوص شهرداری باید پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ ‌در جلسه این هفته شورای شهر برخی از اعضای شورا نسبت به تاخیر در عملیات آواربرداری در حادثه انفجار گاز شهری بهارستان انتقاد کردند و عنوان شد که از دلایل افزایش تلفات در این حادثه، کمبود امکانات و تاخیر در آواربرداری بود؛ در این حادثه شش نفر جان خود را از دست دادند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار