تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۳۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد:
افزایش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در خوزستان/ استقرار ۱۰۰ تیم گشتی در جاده‌های استان
در بحث تصادفات فوتی امسال ۱۲ درصد افزایش داشته ایم، بیش از ۵۰ درصد فوتی ها یا در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت کرده اند
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در بحث تصادفات فوتی امسال ۱۲ درصد افزایش داشته ایم، بیش از ۵۰ درصد فوتی ها یا در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت کرده اند.

سرهنگ علی دولتشاهی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: وضعیت جاده ای استان چون رتبه پنجم کشور هستیم، از حساسیت ویژه ای برخوردار است. متأسفانه از کل جاده های موجود تنها پنج درصد بزرگراه و آزادراه و مابقی نیز جاده های فرعی روستایی و یا اصلی دو طرفه است.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئولان جابه جایی ۹۰ درصد از کالاهای اساسی از خوزستان است، ۳۰ درصد واردات و صادرات کشور از این استان و ۹۴ درصد محصولات پتروشیمی هم از خوزستان صادر می شود.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: واردات ۵۰ درصد از کالاهای کانتینری از بنادر خوزستان انجام و روزانه حدود ۹۵۰ کامیون عراقی از محورهای این استان عبور می کنند.

دولتشاهی بیان کرد: در بحث تصادفات فوتی امسال ۱۲ درصد افزایش داشتیم. بیش از ۵۰ درصد فوتی ها یا در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت کردند که البته تنها به دلیل کمبود خدمات بیمارستانی نیست بلکه در برخی موارد شدت جراحات وارد شده بالا است.

وی عنوان کرد: جاده ایذه ـ دهدز در پنج ماهه اول امسال با ۱۹ فوتی و ۲۰۰ نفر تصادفی، محور امیدیه به دیلم نیز با ۱۸ فوتی و در نهایت جاده اهواز به مسجدسلیمان از محورهای دارای بیشترین تصادف هستند.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه اولین تلاش های پلیس راه برای پیگیری است، گفت: البته قاعدتا فرهنگ سازی برای ترافیک امری زمان بر است و همه سازمان ها نیز در این زمینه باید اقداماتی را انجام دهند.

دولتشاهی ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته مبالغ جرایم رانندگی از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و از این افزایش تنها برای ایمن سازی، کاهش تصادفات و فرهنگ سازی رعایت مسائل ترافیکی استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: در زمینه برخورد با تخلفات به صورت کلی ۶ درصد و در بحث ریالی تصادفات نیز ۱۸۳ درصد افزایش داشتیم. همچنین در زمینه برخورد با خودروها ۲۷ درصد و در برخورد با موتورسیکلت نیز ۱۸ درصد افزایش داشتیم.

دولتشاهی اضافه کرد: در زمینه برخورد با ناوگان حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس های برون شهری نیز که دفترچه های رانندگان را از یک تا ۶ ماه توقیف می کنیم (بدون این دفترچه رانندگان امکان رانندگی ندارند)، ۳۶ درصد افزایش داشته ایم.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه ضبط گواهینامه های بالای ۳۰ نمره منفی ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: بالغ بر ۲۲۰ گواهینامه و بیش از ۱۰ هزار خودرو را در پنج ماه اول امسال توقیف کردیم. همچنین بیش از چهار هزار تست پایش سلامت را از رانندگان گرفتیم.

دولتشاهی خبر داد: ۷۶ درصد از فوت شدگان پنج ماه اول امسال مردم و ۲۴ درصد نیز زن بودند. واژگونی خودروها نیز ۲۶ درصد از کل تصادفات را داشت که بیش از ۷۰ درصد این واژگونی ها منجر به فوت شدند.

خستگی و خواب آلودگی از بیشترین علل تصادفات فوتی

وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی از بیشترین علل تصادفات فوتی بوده است، بیان کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و از همه مهمتر خستگی و خواب آلودگی بیشترین دلایل برای رخداد تصادف در استان هستند. همچنین ۶۵ درصد تصادفات با خودروهای سواری، ۱۲ درصد کامیون و تریلی و ۱۱ درصد نیز وانت و کامیونت بود.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب رخ می دهد، گفت: ۵۷ درصد فوتی در راه های دوطرفه، ۲۱ درصد در بزرگراه ها، ۱۱ درصد در راه های فرعی، هشت درصد در راه های روستایی و سه درصد نیز در آزادراه ها است.

دولتشاهی با اشاره به اینکه بیشترین واژگونی ها در محور اهواز ـ اندیمشک است، تصریح کرد: یکی از دلایل تصادفات در خوزستان راه های یکنخواختی است که به خاطر نداشتن محرک بصری منجر به خستگی راننده می شود. ضعف فرهنگی ترافیکی در خوزستان نیز یکی دیگر از علل تصادفات است که از اصحاب رسانه انتظار داریم تا یک باکس را به فرهنگ سازی ترافیکی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: کمبود امکانات در شهرستان ها باعث شده تا مردم برای کوچک ترین خریدها و یا مطب دکتر تردد بسیاری را در جاده ها داشته باشند.

رئیس پلیس راه خوزستان انتقاد کرد: سالانه تعداد خودروها افزایش پیدا می کند ولی ایمن سازی جاده ها (هندسی، خط کشی، تابلوها، علائم و حاشیه راه ها) متناسب با این افزایش انجام نمی شود. البته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خیلی تلاش کرده تا از ظرفیت های درون استانی استفاده کند.

دولتشاهی خبر داد: در بحث راه های دوطرفه در محورهای امیدیه ـ دیلم، بهبهان ـ رامهرمز، اهواز ـ مسجدسلیمان و ایذه ـ دهدز مشکل داریم. بر اساس برآوردهای انجام شده برای ساخت هر یک کیلومتر راه باید اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان را هزنیه کنیم.

وی اظهار کرد: کمبود روشنایی در جاده ها، کمبود امکانات امدادرسانی و ضعف در بحث دوربین های کنترل سرعت نیز از دیگر دلایل تصادفات در خوزستان است. متأسفانه در زمینه دوربین های کنترل سرعت جزو استان های ضعیف کشور هستیم ولی مقرر شده تا حدود ۵۰ دستگاه دوربین دیگر را تهیه کنند. این دوربین ها از پل زال تا اهواز، ایذه، دهدز، امیدیه، دیلم و هندیجان نصب می شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در بحث خودرویی با کمیته ایمنی راه ها و استاندار هماهنگ کردیم و تعدادی خودروی نامحسوس تهیه و در سطح جاده های استان مستقر کردیم.

دولتشاهی با اشاره به استقرار ۱۰۰ تیم گشتی در جاده های استان بیان کرد: به کارگیری خودروهای نامحسوس (افزایش ۱۰۰ درصدی)، استفاده از خودروها و افراد انتظامی، توزیع دوربین های دستی بین تیم های گشتی، استقرار تعدادی از نیروها به صورت نامحسوس و محرمانه در داخل اتوبوس های بین شهری، استفاده از ظرفیت صدا و سیما، پایش سلامت رانندگان، هماهنگی با مقامات قضایی برای تشدید برخوردها و توجه به ایمنی راه ها از جمله کارهایی است که برای سفرهای آخر تابستانه تا هفته اول مهر ماه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در محورهای استان خوزستان به طور متوسط روزانه ۲ نفر فوتی هست، خبر داد: در بحث کل تصادفات یک درصد و در بحث تصادفات جرحی نیز ۱۳ درصد افزایش در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه داشتیم. همچنین در زمینه تصادفات خسارتی سه درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: آزاد بودن تردد خودروهای اروندی در شورای تأمین استان توسط استاندار سابق خوزستان تصویب شده و هیچ مشکلی از بابت برخورد با این خودروها وجود ندارد و آزادانه در حال تردد هستند. به هر حال یکی از دلایل تصویب این طرح افزایش ایمنی در راه های استان بود.

دولتشاهی در پایان در ارتباط با ریزش پل برومی گفت: این پل به راه و شهرسازی واگذار شده است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
آقایان مسول چرا برای یکبار هم شده واقیعت را نمی گویید چرا همش تقصیرها را به گردنخواب و خواب آلودگی میگذارید -چرا نمی گویید جاده های خوزستان استاندارد نیستند و برای سالهایی بود که شاید در کل استان خوزستان 5000ماشین نبود چرا نمیگویید که از خزم آباد تا مشهد و از بوضهر تا شیراز و از شهرکرد تا اصفهان از بروجرد تا همدان و غیره تمتم جاده هایشان اتوبان و چند بانده است .چرا از زیر حرف حق و و اقعیت فرار میکنید اگر دلتان به حال مردم میسوزد جاده ها را درست کنید جاده قدیم اهواز بندر امام که از رامشیر میگذرد پرتردد ترین جاده استان است چرا بیش از ده سال است که اتوبان آن حد فاصل غیزانه تا بندر امام تکیل نشده چرا گارد ریل در برخی جاده ها وجود ندارد لطفا برای رضای خدا حرف بزنید و قلم بردارید نه برای رضایت فلان مسول و فلان مدیر کل. عاقبت همه ما ختم بخیر شود.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
چرا مطالب برحق و منطقی مردم را چاپ نمیکنید
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
تا شما رسانه ها شامل روزنامه،فضای مجازی،صدا و سیما، واقیعت ها را انعکاس نمی دهید طبیعی است که خوزستان دچار عقب ماندگی اجتماعی-اقتصادی-عمرانی و غیره میشود.
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
خدا رو شکر عقلشون میرسه مشکل حل شد ! خدایی نکرده فکر نکنید مشکل از جاده ها و ماشینها ساخت داخل باشه ، مشکل نبود کنترل روی ملت است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
پول نفت فقط خرج چند تا شهر ميشه.دو هفته كرج بودم افسوس خوردم به كيفيت آسفالت خيابونهاش.آخه كرج چه توليدي داره كه اينهمه توش پول خرج ميكنن.اهواز يه خيابون نميبيني كه چاله نداشته باشه.اين مسولين بي كفايت چه ميكنند.شوراي شهر و شهرداري چه ميكنن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
ببینم کدوم مسئول کشور جرات داره شبانه مسیر اهواز اندیمشک رو طی کنه؟
:
:
:
آخرین اخبار