تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش بندر‌ ماهشهر خبر داد:
کمبود 310 دبیر و آموزگار مقاطع تحصیلی مختلف در ماهشهر
رئیس اداره آموزش و پرورش ماهشهر گفت: امسال برای نخستین بار تمامی مدارس روستا‌های بخش مرکزی به سرویس ایاب و ذهاب رایگان مجهز خواهند شد
رئیس اداره آموزش و پرورش ماهشهر گفت: امسال برای نخستین بار تمامی مدارس روستا‌های بخش مرکزی به سرویس ایاب و ذهاب رایگان مجهز خواهند شد.

عبدالواحد عبادی امروز اظهار کرد: امسال با بسیج تمامی منابع مادی و انسانی اداره آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی مناسب در طول تابستان، 42 هزار دانش‌آموز در بندر‌ ماهشهر سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: 22 هزار همکار فرهنگی نیز به عنوان معلم، آموزگار و دبیر آماده شروع به کار و تدریس در مدارس و مراکز آموزشی هستند.

عبادی در ادامه به مصوبه‌های معطل شورای آموزش و پرورش ماهشهر اشاره کرد و گفت: مصوبه پرداخت بدهی برق مدارس ماهشهر و چمران توسط شهرداران این دو شهر در تاریخ اردیبهشت ماه سال جاری با پیشنهاد فرماندار به تصویب رسید که متأسفانه با گذشت چند ماه اقدامی صورت نگرفته است که مجددا مطرح شد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهرداران این دو شهر پس از مصوبه قانونی نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کنند و آموزش و پرورش را در تمرکز بر موضوع تعلیم و تربیت یاری کرده تا دغدغه‌های مدیران در این زمینه کاهش یافته و بتوانند با فراغ بال به وظایف اصلی خود بپردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر‌ ماهشهر در ادامه از تجهیز تمامی مدارس روستاهای بخش مرکزی ماهشهر به سرویس ایاب و ذهاب رایگان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار با همکاری فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی تمامی مدارس روستاهای بخش مرکزی به سرویس ایاب و ذهاب رایگان مجهز خواهند شد.

عبادی به مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها در شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق آخرین مصوبه مقرر شده است نرخ کرایه‌های سرویس مدارس، اتوبوس به میزان پنج درصد و سواری هفت درصد در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه تمامی رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس به ویژه مدارس دخترانه ضرورت دارد از شرایط خاصی برخوردار باشند باید تأییدیه سازمان اتوبوس‌رانی و پلیس راهنمایی و رانندگی را دریافت کرده و دارای دفتر کار مشخصی نیز باشند.

وی در ادامه به مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در سال جدید اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش در سال جدید توسعه کمی و کیفی آموزش‌های پیش‌دبستانی، انسداد مجاری بی‌سوادی، جذب بازماندگان از تحصیل، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان روستایی در سه مقطع به ویژه دختران و همچنین توجه به توسعه تشکل‌های دانش‌آموزی است.

عبادی با پیش‌بینی وجود حدود 4 هزار نوآموز پیش دبستانی در ماهشهر، تصریح کرد: تا به حال تلاش کردیم که نوآموزان پیش دبستانی را به شکل وسیع و گسترده و با عنوان اجباری بودن این مرحله پوشش دهیم که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 4 هزار نوآموز با تأکید بر مناطق دو زبانه داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر‌ماهشهر با تأکید بر اهمیت ایجاد زمینه تحصیل دختران در مناطق محروم، افزود: اولویت دیگر اداره آموزش و پرورش ایجاد زمینه تحصیل برای دانش‌آموزان دختر مناطق حاشیه شهرستان است که خوشبختانه تاکنون توانستیم در این راستا دو دبیرستان ضمیمه در روستای هشچه بخش مرکزی برای دختران و یک دبیرستان دوره دوم متوسطه در شهرک مدنی دایر کنیم.

وی با اشاره به وضعیت ویژه آموزشی شهرستان ماهشهر و مهاجرپذیر بودن آن تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به اضافه شدن تعداد زیادی از نیروهای صنایع به سکونت در این شهرستان ضرورت پیدا می‌کند هر سال در بخش ابتدایی دو یا سه آموزشگاه دایر کنیم، این در حالی است که در بخش نیروی انسانی به دلیل شرایط نامناسب جوی مهاجر فرست است.

عبادی ادامه داد: این شرایط باعث شده است که آموزش و پرورش ماهشهر در بخش نیروی انسانی با کمبود مواجه شود به گونه‌ای که کمبود 310 دبیر و آموزگار در سه بخش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد و 80 کلاس در ماهشهر خالی از آموزگار است در آموزش متوسطه اول نیز کمبود نیروی انسانی مرد باعث شده است که بسیاری از مناطق حاشیه بدون دبیر باشد.

وی با تأکید بر نیاز اساسی منطقه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به این نیاز و استقبال زیاد دانش‌آموزان از رشته‌های صنایع شیمیایی، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری و مکانیک با نیاز جدی نیروی انسانی مواجه هستیم که نه تنها امکان توسعه وجود ندارد بلکه در اداره وضعیت فعلی نیز با چالش رو به رو هستیم.

عبادی بار دیگر کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را یادآور شد و تصریح کرد: تمامی این شرایط در حالی است که امکان جذب نیروی انسانی حق‌التدریسی وجود ندارد و همکاران رسمی نیز به علت تأخیر در پرداختی‌ها انگیزه‌ای به پذیرش ساعات کار اضافه ندارند، لذا انتظار می‌رود در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

عبادی در ادامه با انتقاد از اداره تأمین اجتماعی ماهشهر نسبت به برداشت مطالبات خود از ردیف اختصاصی آموزش و پرورش اظهار کرد: با وجود مکاتبات مکرر آموزش و پرورش و دستورالعمل استانداری و همچنین تأکید فرماندار شهرستان مبنی بر حل و فصل این موضوع متأسفانه در یک اقدام نسنجیده مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون ریال از ردیف اختصاصی آموزش و پرورش برداشت شد.

این مسؤول ادامه داد: این موضوع اسباب ناراحتی همکاران فرهنگی را در آستانه بازگشایی مدارس فراهم کرده که انتظار می‌رفت با تعامل بهتر و هماهنگی با فرماندار شهرستان این موضوع حل و فصل می‌شد.

عبادی با یادآوری نیاز شدید ماهشهر به فضای آموزشی خاطرنشان کرد: ما در ماهشهر به شدت با کمبود فضای آموزش مواجه هستیم به گونه‌ای که اکثر مدارس به صورت دو شیفت اداره می‌شود که با وجود کمک‌های صنایع پتروشیمی در این زمینه، همچنان نیازمند احداث مدارس جدید در سطح شهر و حاشیه هستیم.

وی با اشاره به هدف آموزش و پرورش در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم ماهشهر گفت: در سال جاری دو آموزشگاه جدید در روستاهای «مقطوع علیا» در مقطع متوسطه اول و روستای «خمزه» در مقطع ابتدایی کلنگ‌زنی شد که ان‌شاءلله یک آموزشگاه ابتدایی دیگر در شهر چمران نیز به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در پایان با درخواست از مسؤولان در توجه به امکانات رفاهی فرهنگیان ماهشهر اظهار کرد: جامعه فرهنگی ماهشهر از نداشتن مجتمع رفاهی رنج می‌برد که از مسؤولان درخواست می‌شود در این زمینه آموزش و پرورش را یاری کرده و نسبت به ایجاد مرکز رفاهی ویژه فرهنگیان اقدام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار