تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل خواهران و خردسالان موسسه جامعه القرآن کشور:
700 شعبه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند
مدیرکل خواهران و خردسالان موسسه جامعه القرآن کریم کشور گفت: در حال حاضر 700 شعبه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند و 7 هزار نفر حافظ کل قرآن تربیت‌کرده‌ایم.
خبرگزاری فارس: 700 شعبه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند

پروانه کمالی در حاشیه سفر به رامهرمز اظهار کرد: از سال 81 تا 85 مدیرکل آموزش خردسالان موسسه جامعه القرآن کشور بوده و در حال حاضر مدیرکل آموزش خواهران نیز هستم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال خدمت‌رسانی به بیش از 700 شعبه قرآنی در سراسر کشور هستیم که در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف قرآنی کار می‌کنیم.

مدیرکل خواهران و خردسالان موسسه جامعه القرآن و اهل‌البیت تصریح کرد: تشکیل کمیته آموزش ویژه مربیان، تشکیل کمیته نظارت، تأسیس شعب جدید با شرایط ایده‌آل آموزش قرآن به زبان انگلیسی به خردسالان به روش اشاره، برگزاری دوره‌های داوری حفظ و سازمان‌دهی نوجوانان و برنامه‌ریزی برای سرعت مناسب حفظ کردن بخشی از عمده فعالیت‌های این موسسه در سطح کشور است.

وی افزود: در بخش خردسالان و بزرگ‌سالان دوره‌های مختلف و متعددی را داریم و بیش از 7 هزار نفر آمار حافظان کل در موسسه جامعه القرآن کریم و اهل‌بیت است.

کمالی تأکید کرد: تمام دوره‌های آموزشی در این موسسه دارای آئین‌نامه و هر فصل و گروه سنی دارای بودجه‌بندی آموزشی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: با حوزه‌های علمیه به دلیل مستقل بودن دروس آنان ارتباط نداریم مگر خود حوزه‌ها درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ و غیره را داشته باشند.

مدیرکل خواهران و خردسالان این موسسه قرآنی افزود: با توجه به مسؤولیت‌هایی از قبیل همسرداری مادر بودن و اشتغال بانوان، در حال حاضر بیشترین آمار بزرگ‌سالان متعلق به واحدهای خواهران هست.

وی همچنین گفت: طی 10 سال اخیر بیش از 144 هزار نفر در دوره‌های مختلف آموزش‌دیده و موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

کمالی در پایان گفت: اگر به‌طور واقعی بخواهیم آمار بگیریم موسسه جامعه القرآن کریم و اهل‌البیت، سهم بزرگی در تربیت حفاظ کلی داشته و شعب این موسسه قرآنی در سراسر کشور نقش عظیمی در پرورش 10 میلیون حافظ قرآن داشته است.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار