تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
۴۰ مدرسه شاوور فرسوده هستند
۴۰ مدرسه در بخش شاوور فرسوده هستند و ضروری است که این وضعیت نامناسب و مشکلات موجود به سمع و نظر وزیر آموزش و پرورش منعکس شود
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ مدرسه در بخش شاوور فرسوده هستند و ضروری است که این وضعیت نامناسب و مشکلات موجود به سمع و نظر وزیر آموزش و پرورش منعکس شود.

سید راضی نوری پیش از ظهر امروز شنبه در آئین نمادین بازگشایی مدارس استان خوزستان که در مدرسه امام حسین روستای خسرج شهر شاوور که با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی برگزار شد اظهار کرد: ارزش تعلیم و تربیت در اسلام بسیار بالا و مورد تاکید است.

وی افزود: اجباری کردن پیش دبستانی در خوزستان و توجه به تحصیل دختران که از اولویت های آموزش و پرورش استان بوده، نشان از داشتن نگاه های مثبت به امر آموزش است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئول وزارتی قرآن، نماز و عترت تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان رتبه خوبی ندارد و رضایت بخش نیست. از دولت تدبیر و امید انتظار داریم تا ضمن توجه داشتن به این مسئله حل آن را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

نوری ادامه داد: دختران دانش آموز برای رفتن به مدرسه وسیله ایاب و ذهاب ندارند و برای راه اندازی کلاس ها در مناطق عشایری مشکلاتی را داریم.

وی اضافه کرد: ۴۰ مدرسه در بخش شاوور فرسوده هستند و ضروری است که این وضعیت نامناسب و مشکلات موجود را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کنید.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این استان به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور، زیبنده داشتن چنین مشکلاتی نیست و اگر افراد خیر و مدرسه ساز نبودند با مشکلات بسیار جدی مواجه می شدیم.

نوری با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی باید آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تهیه کند تا همه بدانند چنین آماری اصلا زیبنده خوزستان نیست، گفت: ما برای اینکه خودمان را به جایگاه مناسبی برسانیم به یک همت و عزم ملی نیازمندیم و متاسفانه در این شهرستان تنها ۶ میلیارد تومان بدهی به سازمان برق داریم.

وی با بیان اینکه باید بین مجموعه پسر و دختر از نظر تعلیم و تربیت تناسب برقرار شود، یادآور شد: شاوور از نظر مسابقات نهج البلاغه رتبه اول کشور را دارد و چنین محرومیتی در شان آن نیست.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نوسازی مدارس، تحصیل دختران و جذب اعتبارات از جمله موارد جدی قابل پیگیری در زمینه آموزش و پرورش این منطقه است و باید برای حل مشکلات مردم باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار