تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیکر سه شهید فاجعه منا هنوز تحویل داده نشده
سرنوشت تمام حجاج ایرانی حادثه منا در سال گذشته مشخص شده است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه سرنوشت تمام حجاج ایرانی حادثه منا سال قبل مشخص شده است، گفت: تنها پیکر سه شهید تا کنون به ایران تحویل داده نشده است.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر در پاسخ به ادعای مطرح شده درباره عدم تعیین تکلیف یک هموطن در واقعه منا، بیان داشت: منا ۴۶۵شهید داشت که تکلیف تمام آنها مشخص شده اند البته برخی از شهدای منا در عربستان بدون اجازه ما دفن شده بودند که تمام آنها به جز سه مورد با آزمایش دی ان ای به ایران اسلامی بازگشتند.

وی درباره علت بازنشگتن پیکر سه شهید منا به کشور نیز افزود: تحویل دادن پیکر این سه شهید دقیقا با زمان قطع روابط ایران و عربستان همزمان شد و این امر تنها دلیل بازنگشتن پیکر این حجاج به ایران شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رد این امر که هنوز حجاجی در عربستان بلاتکلیف حضور دارند، گفت: این ادعا درست نیست شاید همسر خانمی که این ادعای مفقودی شوهرش را مطرح کرده در بین آن سه شهیدی باشد که همچنان در کشور عربستان باقیمانده اند اما باید گفت تمام حجاج جان باخته ایرانی در حج سال گذشته تعیین تکلیف شده اند.

قاضی عسکر بیان داشت: جالب است بدانید ایران تنها کشوری بود که پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در نوشهر و تهدید آل سعود موفق به دریافت جنازه های شهدای منا خود شد ولی سایر کشورهای های اسلامی که با آنها در تماس هستیم هنوز اجسادی تحویل نگرفته اند.

وی افزود: تلاش برای بازگرداندن پیکر سه شهید منا باید به زودی صورت بگیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار