تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم سازی 25 تن موادغذایی در خوزستان
در شمال خوزستان 25 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف طی امسال معدوم گردید
مدیر کل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای امسال تاکنون 25 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از جمله انواع دوغ ، ترشی و دیگر مواد غذایی که فساد میکروبی داشتند در شهرهای شمال خوزستان جمع آوری و معدوم شدند.

علی افشه افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار و 882 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی و 6 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی شهرهای دزفول ،شوش و گتوند انجام شده است.

وی به کلرسنجی 138 هزار مورد آب شرب شبکه های آبیاری شمال خوزستان طی امسال خبر داد و گفت:در این مدت پنج هزار و 400 مورد از شبکه های آب آشامیدنی نمونه برداری میکروبی صورت گرفته است ضمن اینکه 140 مورد شکایت از طریق سامانه 190 دریافت شده است که به آنها رسیدگی شد.

مدیر کل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول به نمونه برداری از یک هزار و شش مواد غذایی فروشگاه ها در سال جاری در شهرهای شمال خوزستان اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت 639 مورد نمونه برداری نان صورت گرفت که میزان جوش شیرین و میزان نمک مورد استفاده در نان بررسی و 23 نانوایی به دلیل رعایت نکردن مقررات در میزان مصرف جوش شیرین و نمک به مدت یک هفته تعطیل شدند.

افشه گفت:استخرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هفت مورد می باشند که از ابتدای امسال تاکنون 85بار مورد بازرسی قرار گرفتند که نتایج آنها مطلوب بود.

وی به صرف 60 میلیون ریال برای 20 نمونه پایش باقی سموم از شبکه های آبیاری آب آشامیدنی شمال خوزستان نیز اشاره کرد و گفت:نتایج این پایش نیز مطلوب اعلام شد.

افشه در خصوص مصوبات شورای سلامت شهرهای شمالی خوزستان نیز گفت:66 درصد مصوبات شوراهای سلامت این شهرها اجرایی شده است.

مدیر کل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شهروندان خواست هر گونه شکایت بهداشتی را شبانه روز به سامانه 190 گزارش کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار