تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
بنادر چوئبده و اروندكنار حال و روز خوبي ندارند
فرماندار آبادان گفت: تخلیه و بارگیری محصولات در بندر چوئبده در چهار ماه اول سال 95 نسبت به چهار ماه سال گذشته کاهش 34 درصدی داشته است
عزيزالله شهبازی در جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که امروز 10 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همچینن تعداد کامیون های ورودی و خروجی از این بندر در این مدت حدود 62 درصد کاهش پیدا کرده است.

وي افزود: تعداد شناورهای ورودی و خروجی در بندر چوئبده در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 51 درصد کاهش داشته و میزان صادرات نيز از نظر ارزش دلاری حدود 62 درصد کاهش يافته است.

شهبازي تصريح كرد: در اروندکنار هم وضعیت به همین شکل است و تعداد شناورها از 634 شناور به 85 شناور رسیده است و شاهد کاهش 87 درصدی شناورهای وارد شده به اروندکنار هستیم که جا دارد به این مساله رسیدگی شود.

وي عنوان کرد: اکنون در آبادان دو بندر چوئبده و اروندکنار حال و روز خوبی ندارند و این مناطق بسیار کم جمعیت و متروک شده اند که این مسئله را می توان به عنوان یک تهدید در نظر گرفت.

شهبازي بيان كرد: مردم از اروندکنار و چوئبده در حال مهاجرت هستند و جمعیت در این مناطق در حال رشد معکوس است که باید به این مسائل رسیدگی شود و اگر رونق کسب و کار در این مناطق به وجود می آمد و نصیب مردم آبادان می شد، شاهد اینگونه مهاجرت ها نبودیم.

وي ادامه داد: چهار تعاونی مرزی در آبادان وجود دارد که ظرف چند سال گذشته 250 هزار عضو جذب کردند اما در این سالها فقط توانسته اند 6200 کارت مبادلات مرزی دریافت کنند زیرا این مساله یک فرایند پیچیده است و مشکلاتی را برای این اعضا به وجود آورده که باید برای حل آن ها تلاش شود.

شهبازي خاطرنشان کرد: تعاونی های مرزنشین در ابادان استطاعت مالی ندارند که در این زمینه سرمایه گذارانی را دعوت کردیم تا با سرمایه گذاری بتوانند رونقی به این تعاونی ها ببخشند اما مشکلات فراوان در این زمینه، باعث شده که تاکنون شاهد توسعه این تعاونی ها نباشیم.

در ادامه این جلسه رضا نجاتی، فرماندار شوش نيز اظهار كرد: شهرستان های شوش، دزفول و اندیمشک ظرفیت های قابل توجهی در زمینه های کشاورزی و اقتصادی دارند و استان های ایلام، لرستان و همدان نیز که در اطراف خوزستان هستند، با توجه به مسافتی که با مرزها دارند، با احداث بازارچه مرزی در شوش مي توانند از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خصوص بازارچه مرزی شوش اقدامات لازم انجام گیرد، این بازارچه می تواند تأثیرگذاری بسیار خوبی در جهت رونق اقتصادی و تعاونی های مرزنشین استان و کشور داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار