تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش‌وپرورش‌ خوزستان خبر داد:
برقراری ارتباطات علمی و آموزشی میان آموزش‌وپرورش‌ خوزستان و سیستان
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به بازدید رؤسای آموزش‌و‌پرورش سیستان و بلوچستان از استان، یکی از برنامه‌های این بازدید را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارتباطات علمی و آموزشی میان 2 استان عنوان کرد
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به بازدید رؤسای آموزش‌و‌پرورش سیستان و بلوچستان از استان، یکی از برنامه‌های این بازدید را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارتباطات علمی و آموزشی میان 2 استان عنوان کرد.

محمد تقی‌زاده با بیان این‌که مدیرکل و رؤسای ادارات آموزش‌و‌پرورش سیستان و بلوچستان از امروز تا 28 مهرماه در استان حضور خواهند داشت، درباره اهداف و برنامه‌های این بازدید اظهار کرد: این بازدید در واقع یک تبادل تجربه علمی و آموزشی و همچنین فرهنگی میان 2 استان است و در حاشیه این حضور،‌ رؤسای آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

وی برگزاری یک نشست هم‌اندیشی به‌منظور تبادل تجربیات در زمینه مسائل علمی و آموزشی را از دیگر برنامه‌های این سفر سه روزه عنوان کرد و گفت: با توجه به اشتراکات اجتماعی و فرهنگی و همچنین ظرفیت‌ها و مشکلات تقریباً مشابه 2 استان، این بازدید بیشتر با هدف استفاده از تجربیات دو طرف برای رفع مشکلات و ایجاد راهکارها برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره ایجاد چنین ارتباطاتی با ادارات آموزش‌وپرورش استان‌های دیگر، تصریح کرد: این برنامه در دستور کار قرار دارد که با استان‌های دیگر نیز ارتباط مؤثر و دو طرفه‌ای برقرار شود که مدیران و کارشناسان استان بتوانند با حضور و بازدید از مراکز آموزشی آن‌ها به کسب تجربه بپردازند.

تقی‌زاده همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ارتباطات علمی و آموزشی میان 2 استان در روز آخر این بازدید خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از تجربیات علمی و آموزشی و ارتباط 2 استان با یکدیگر در زمینه مسائل مربوط به پیش‌دبستانی، آموزش دختران، بازماندگان از تحصیل و نحوه جذب آن‌ها، مسائل بهداشتی، فرهنگی و ... منعقد می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود معضلات مشترک آموزشی در 2 استان شاخص‌های مختلفی در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است که در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسای آموزش‌و‌پرورش دو استان امضا خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار